Szerző: Bodnár Ádám

2007. február 2. 10:28

A konzolok generációváltása húzta le az EA pénzügyi mutatóit

Több mint harmadával zuhant az Electronic Arts nyeresége a decemberben véget ért harmadik pénzügyi negyedévben, miközben a bevétel szinte változatlan maradt.

[HWSW] Több mint harmadával zuhant az Electronic Arts nyeresége a decemberben véget ért harmadik pénzügyi negyedévben, miközben a bevétel szinte változatlan maradt.

A játékfejlesztők és -kiadók viszonylag nehéz napokat élnek, ugyanis az új generációs konzolok -- Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii -- megjelenése miatt a régebbi gépekre írt játékok már nem olyan sikeresek, az új gépekből viszont még nincs annyi a piacon, hogy a rájuk fejlesztett szoftverek igazán nagy példányszámbanban találhassanak gazdára. Éppen ezért a harmadik pénzügyi negyedévben az EA nem is dobott piacra igazi ütős címet.

A világ legnagyobb független játékfejlesztőjének eredményei is látszik a megtorpanás: a cég bevétele éves szinten mindössze 1 százalékkal 1,28 milliárd dollárra bővült, miközben nyeresége 38 százalékkal 160 millió dollárra zuhant. Az elemzők meglehetősen borúlátók voltak a cég teljesítményével kapcsolatban, az EA azonban szerencséjére túlteljesítette a Wall Street várakozásait: részvényenkénti nyeresége 6 centtel volt magasabb.

A negyedév során a cég 42 játékot adott ki, míg egy évvel korábban 49-et. Warren Jenson pénzügy igazgató szerint a játékok viszonylag jól teljesítettek a piacon, elsősorban a hordozható konzolokra -- Nintendo DS, PlayStation Portable -- írt szoftverek fogytak jól, ellensúlyozva az asztali gépek piacán a generációváltások idején jelentkező keresleti visszaesést. Jenson elmondta, hogy a Nintendo DS és a Wii akkora siker a piacon, hogy az EA a jövőben jobban koncentrál majd ezekre. Jelenleg mindkét gépre 15 játékot fejlesztnek a cégnél.

A vállalat derülátó előrejelzéssel szolgált az idei évre, ugyanis számos olyan játék várható az EA háza tájáról, amely nagy sikerre számíthat. Ezek közül az egyik a Sims alkotójának, Will Wrightnak a Spore című szoftvere, amelyre nagy várakozással tekint a szakma. Az EA emellett sokat vár a mobiltelefonos játékoktól is, ebbe az irányba a cég tavaly felvásárásokkal terjeszkedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról