:

Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 17. 13:06

Egyre többet interneteznek az európaiak

A tavalyi év végén negyedszerre megrendezett Mediascope Europe Study szerint egyre többet interneteznek az európaiak. A több mint 7 ezer résztvevő telefonos megkérdezésén alapuló kutatás azt találta, hogy az európai átlagpolgár 2006-ban heti 11 óra 20 percet töltött online, vagyis 11 százalékkal többet mint 2005-ben. A felhasználók 45 százaléka már heti hét nap kapcsolódik a világhálóhoz, míg az átlag hetente 5,4-szer. Némileg meglepő, hogy az európaiak az interneten töltött idő 70 százalékában magánügyeiket intézik, csak 30 százalék kapcsolatos a munkájukkal.

[HWSW] A tavalyi év végén negyedszerre megrendezett Mediascope Europe Study szerint egyre többet interneteznek az európaiak. A több mint 7 ezer résztvevő telefonos megkérdezésén alapuló kutatás azt találta, hogy az európai átlagpolgár 2006-ban heti 11 óra 20 percet töltött online, vagyis 11 százalékkal többet mint 2005-ben. A felhasználók 45 százaléka már heti hét nap kapcsolódik a világhálóhoz, míg az átlag hetente 5,4-szer. Némileg meglepő, hogy az európaiak az interneten töltött idő 70 százalékában magánügyeiket intézik, csak 30 százalék kapcsolatos a munkájukkal.

A jelentésből kiderül, hogy a szélessáv, illetve a ráépülő szolgáltatások rohamos terjedésével párhuzamosan az internetezési szokások is változnak, és bár még mindig az információkeresés a legtöbbször használt szolgáltatás, egyre népszerűbb a zene- és filmletöltés, valamint az online rádiózás. A kutatás szerint a közösségi oldalak, az internetes telefonálás és üzenetváltás, valamint az online fórumok egyre népszerűbbé válása jelenti majd az internetezés legújabb vonzerejét, amely további felhasználókat vonz majd a világhálóra.

A közösségi oldalakat máris az európaiak közel negyede látogatja rendszeresen -- állítja a Mediascope Europe Study. Egyre népszerűbbé váltak eközben az árakat összehasonlító oldalak, valamint a helyi híreket és információkat, illetve a műszaki tartalmat kínáló szájtok is. A kutatás szerint az internetes fórumok látogatottsága éves szinten harmadával nőtt, a felhasználók harmada már legalább havi rendszerességgel tölt le zenét, 15 százalékuk pedig szokott az interneten telefonálni.

Nem meglepő módon a szélessávon internetezők inkább használják az internetet szórakozásra, mint a betárcsázós felhasználók. A válaszadók 75 százaléka szélessávon csatlakozik a világhálóra, Európában 14 százalékkal nőtt éves szinten a szélessávú penetráció. A növekedés nem látszik megtorpanni, ugyanis a betárcsázós internetet használók harmada jelezte, hogy egy éven belül szélessávra váltana.

A különféle médiumokat -- tévé, rádió, sajtó, internet -- összehasonlítva nem meglepő módon az internetről gondolták a legtöbben, hogy a leggyorsabban nyújtja a kívánt információkat, akkor, amikor szükség van rájuk. Az európaiak többsége úgy véli, hogy az internet időt takarít meg a számukra és tájékozottá teszi őket. Ugyanakkor némileg meglepő, hogy a tévéről gondolták a legtöbben hogy a felhasználó kezébe adja az irányítást, az internet csak második lett ebben az összehasonlításban. Ennek oka vélhetően az, hogy az internet használata még idegen egyesek számára.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 17:18

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.