Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Prés alatt az LCD-TV-gyártók- harmadával esnek idén az árak

Bizó Dániel, 2007. január 10. 17:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[iSuppli/HWSW] Mint ahogy arról beszámoltunk, az ünnepi szezon, de egész 2006 egyik slágertermékét az LCD-televíziók képezték. Az iSuppli adatai szerint az értékesített készülékek száma közel megduplázódott, köszönhetően főként a gyártók agresszív árazásának. A piackutató szerint idén lassulás várható, amire a vállalatok várhatóan még intenzívebb fejlesztési- és árversennyel reagálnak majd -- frusztrálva a befektetőket, de kedvezve a vásárlóknak.

[iSuppli/HWSW] Mint ahogy arról beszámoltunk, az ünnepi szezon, de egész 2006 egyik slágertermékét az LCD-televíziók képezték. Az iSuppli adatai szerint az értékesített készülékek száma közel megduplázódott, köszönhetően főként a gyártók agresszív árazásának. A piackutató szerint idén lassulás várható, amire a vállalatok várhatóan még intenzívebb fejlesztési- és árversennyel reagálnak majd -- frusztrálva a befektetőket, de kedvezve a vásárlóknak.

Robogó eladások, zuhanó árak

Az iSuppli becslése szerint tavaly közel közel 40 millió LCD-TV talált gazdára világszerte, ami 95 százalékos emelkedést jelent 2005-höz képest. A forgalom összértéke azonban az átlagos eladási árak csökkentése következtében némileg szerényebben, 76 százalékkal ugrott meg, megközelítve a 45 milliárd dollárt. A robbanásszerű növekedés motorját természetesen szokás szerint a nagyméretű televíziók forgalmának felfutása képezte: 2005 végén a 89 centinél nagyobb modellek aránya a szállításokon belül mindössze 10 százalékot tett ki, míg egy évvel később már 26 százalék fölé emelkedett.

Idénre a cég 62,5 millió LCD-TV leszállítását jelzi előre, ami 57 százalékos bővülés. A forgalom emelkedésének üteme az árverseny következtében drasztikusan visszaesik, ahogyan a panelgyártók igyekeznek a csillagászati befektetések árán felépült üzemeiket minél magasabb kihasználtsággal üzemeltetni, sőt a termelést fokozva részesedést szerezni a riválisoktól.

Ennek eredményeként az LCD-televíziók globális piaca mindössze 20 százalékkal bővül érték alapján, ami azt jelenti, hogy egy készülék átlagos ára közel 25 százalékkal csökken, annak ellenére, hogy a nagyméretű kijelzők aránya tovább növekszik.

Hódítanak a százcentisek

Az iSuppli szerint a 100-104 centis készülékek volumene több mint 60 százalékkal ugrik meg, elérve a 2,3 milliót, míg a 107-112 centis tartományban a növekedés a 88 százalékot fogja közelíteni idén, áttörve az egymilliós határt. A televíziók vonzereje mellett ezt dinamikát a kategóriák átlagos eladási árának éves szinten 31 valamint 37 százalékos esése stimulálja.

A világ legnagyobb LCD-TV szállítója a japán Sharp (bár a jelentés nem specifikálta, hogy árbevétel vagy volumen alapján), annak ellenére, hogy az észak-amerikai piacon a Philips és a Samsung is megelőzte, mivel azok agresszívabban reagálnak a piaci dinamikára, és nagyobb hajlandóságot mutanak árversenyre. A vállalat hagyományosan rendkívül erős Japánban, ahol a világon egyelőre egyedüliként működteti nyolcadik generációs LCD-panelgyárát, mely a riválisoknál jobb képminőségű és olcsóbb paneleket ígér.