Szerző: Ady Krisztián

2007. január 3. 12:40

Az LCD-televízió volt a karácsonyi bevásárlási szezon slágere

[News.com] A digitális fényképezőgépeket elsőként lepipálva az LCD-televíziók lettek 2006 ünnepi szezonjának legkeresettebb termékei az Egyesült Államokban az NPD Group piackutató vállalat frissen publikált adatai szerint. Míg 2003-tól tavalyig a digitális kamerák vitték el a karácsonyi szórakoztatóelektronikai piac első helyét, 2006-ban a legtöbb bevételt az LCD-televíziók generálták a kereskedők számára.

[News.com] A digitális fényképezőgépeket elsőként lepipálva az LCD-televíziók lettek 2006 ünnepi szezonjának legkeresettebb termékei az Egyesült Államokban az NPD Group piackutató vállalat frissen publikált adatai szerint. Míg 2003-tól tavalyig a digitális kamerák vitték el a karácsonyi szórakoztatóelektronikai piac első helyét, 2006-ban a legtöbb bevételt az LCD-televíziók generálták a kereskedők számára.

LCD-tévé, digitális fényképezőgép és notebook a sláger

A 2006-os karácsonyi bevásárlás során közel 1 milliárd dollárt -- 925 milliót -- költöttek az amerikai háztartások a folyadékkristályos kijelzőket tartalmazó televíziókészülékek vásárlására, míg a digitális kamerák ennél 100 millió dollárral kevesebb bevételt generáltak. Az LCD-televíziók népszerűsége legfőképpen a rohamosan csökkenő árnak és a szinte dömpingszerű kínálatnak volt köszönhető. A folyamatos árcsökkenésből adódóan a legnépszerűbb készülékek 30 hüvelykre, vagy még ennél is nagyobb képátlóval rendelkeztek. Az ünnepi szezonban -- mely a háladástól karácsonyig eltelt 5 hetet jelenti -- 1,3 millió LCD-televíziót értékesítettek a tengerentúlon.

A lista harmadik helyét a noteszgépek szerezték meg, melyekre 810 millió dollárt költöttek a vásárlók, körülbelül 1 millió darabot beszerezve. A digitális médialejátszók 5 millió darabbal, 720 millió dolláros értékkel csupán a negyedik helyre szorultak. Az árak csökkenése más területen is éreztette hatását: a digitális fényképezőgépek eladásai az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 20 százalékkal 4,5 millió darabra nőttek, azonban a bevételek 2 százalékkal csökkentek, mivel az átlagos beszerzési ár ennél a termékkategóriánál 15 százalékkal csökkent.

Kutyának sem kellett a HD DVD és a Blu-ray

Az előrejelzések szerint jövőre tovább nőhet a szórakoztatóelektronikai piac, éves szinten akár 149,3 milliárd dolláros bevételt is elérhet. Az MP3-lejátszók, DVD-lejátszók, digitális kamerák, játékkonzolok, televíziók sosem fogytak akkora értékben, mint idén a második és harmadik negyedév során, a növekedés átlag feletti volt. Az iparág szereplői átlagosan 20 százalékkal nagyobb bevételre tehettek szert, mint tavaly. A negyedik negyedévre 15 százalékos emelkedést vártak a tavalyi év végéhez képest, míg tavaly csak 13 százalékos volt a növekedés.

Az idei karácsonyi szezon nagy vesztesei a következő generációs HD-lejátszók, a HD DVD és Blu-ray lemezek lejátszására alkalmas asztali készülékek voltak. Míg korábban 750 ezer darab értékesítésére számítottak már ebben az évben, a kései megjelenés, a szállítások késlekedése, termékcsúszások miatt ezt a mennyiséget 250 ezer darabra minősítették le az elemzők. Ez rossz hír a filmkiadók számára is. Ebbe a mennyiségbe azonban nyilvánvalóan nem számolták bele az Xbox 360 konzolhoz érkezett HD DVD-meghajtót, illetve a Sony által egyértelműen a legolcsóbb Blu-ray lejátszóként is reklámozott PlayStation 3 konzolokat sem.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról