Szerző: Bizó Dániel

2006. december 29. 12:52

A Lite-On kezébe kerül a Philips győri üzeme

A holland Philips Electronics eladja autókba szerelhető lejátszókkal kapcsolatos gyártási tevékenységét, az Automotive Playback Modules (APM) a vállalat győri üzemét is érinti, ahol a termelés nagy része koncentrálódik. A vevő a világ legnagyobb optikai meghajtókat gyártó vállalata, a tajvani Lite-On. A Lite-Onhoz kerülő győri üzem nagyjából 1200 főt foglalkoztat, írja a Népszabadság, míg a tajvani vállalat elnökének elmondása alapján az APM évi 20 millió darab lemezmeghajtó legyártására elegendő kapacitással bír.

[HWSW] A holland Philips Electronics eladja autókba szerelhető lejátszókkal kapcsolatos gyártási tevékenységét, az Automotive Playback Modules (APM) a vállalat győri üzemét is érinti, ahol a termelés nagy része koncentrálódik. A vevő a világ legnagyobb optikai meghajtókat gyártó vállalata, a tajvani Lite-On. A Lite-Onhoz kerülő győri üzem nagyjából 1200 főt foglalkoztat, írja a Népszabadság, míg a tajvani vállalat elnökének elmondása alapján az APM évi 20 millió darab lemezmeghajtó legyártására elegendő kapacitással bír.

Amint arról már lapunk is több alkalommal beszámolt, a Philips Electronics az elmúlt időben megkezdte azon tevékenységeinek leválasztását, mely stratégiailag nem tekinthető a vállalat alaptevékenységének, vagy túlságosan magas kockázatot hordoz magában. Ettől vezérelve a vállalat megvált félvezetőgyártásától, valamint iparági hírek szerint az LG Electronics-szal közösen üzemeltetett (ám operatív szempontból lényegében a dél-koreaiak által vezetett) LG.Philips LCD-ből is ki kíván szállni, amint azt a két vállalat közötti, korábban kötött megállapodás lehetővé teszi.

A Philips közleménye szerint az APM-et nem tekintik az üzleti portfólióhoz szorosan kapcsolódó alaptevékenységnek, és az ügylettel tovább kívánják növelni fókuszukat az egészségügy, a világítástechnika valamint a fogyasztói elektronikai márkaépítés felé. A számítógépes meghajtók területén rendkívül erős tajvaniakkal való tranzakció jövő év márciusában zárulhat le, feltéve, hogy a hatóságok is rábólintanak a 43 millió eurós ügyletre.

Míg a gyártás, így a győri tevékenység teljes egészében a Lite-On kezébe kerül, addig a fejlesztés és marketing vegyesvállalkozásban folyik tovább. Ezt a Philips eddig is egy más vállalattal közösen végezte, mégpedig a szintén tajvani BenQ-val. A Lite-On a Benq-t vásárolja ki, mintegy 6 millió euró értékben. A vállalat Philips & Lite-On Digital Solutions néven fog működni.

Danny Liao, a Lite-On elnöke a DigiTimes részére elmondta, hogy az APM forgalma 306 millió dollár, vagyis 233 millió euró körül alakult. Hozzátette, hogy a tevékenységek összehangolásához legalább fél év szükséges, míg valódi eredményt 2-3 év múlva szül. A Liao azt is elmondta, hogy autóba szerelt CD- és DVD-meghajtók európai piacát vezető, 40 százalékos részesedéssel bíró APM kapacitása és technológiája révén kívánja felvenni a harcot az olyan japán gyártókkal, mint a Pioneer, Sony, Matsushita vagy a JVC. Az APM olyan ügyfeleket tudhat magáénak, mint a Mercedes Benz vagy a BMW.

A Philips hazai leányának képviselője nem volt elérhető a cikk írásának időpontjában, így az ügylet hazai vonatkozásaival kapcsolatban nem kommentálták az eseményeket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról