Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 21. 13:22

Öt év alatt megduplázódik a mobiltelefonos tartalmak piaca

A csengőhangok, háttérképek, videók, zenék, játékok és egyéb mobiltelefonos tartalmak piaca 2011-re eléri a 38 milliárd dollárt -- becsli az Informa Telecoms & Media, amely szerint idén a mobil tartalomszolgáltatásból származó bevételek megközelítik a 19 milliárd dollárt.

[HWSW] A csengőhangok, háttérképek, videók, zenék, játékok és egyéb mobiltelefonos tartalmak piaca 2011-re eléri a 38 milliárd dollárt -- becsli az Informa Telecoms & Media, amely szerint idén a mobil tartalomszolgáltatásból származó bevételek megközelítik a 19 milliárd dollárt.

mobil multimédiában erősít a Magyar Telekom
A Novell Volker A Magyar Telekom egymilliárd forintért megvásárolja a mobil multimédia és tartalomfejlesztési szolgáltatásokat nyújtó MobilPresst és MFactory 75 százalékát.
Az elemzőcég szerint a bevételek derekát a különféle zenei tartalmak adják majd, mint amilyenek a csengőhangok, a csengetési hangok (amelyeket akkor hallunk, ha felhívunk valakit), illetve a teljes egészében letöltött dalok, de 2011-ben már a mobil tévészolgáltatásból származó forgalom is jelentős tétel lesz, mintegy 1,8 milliárd dollárt hozva a szolgáltatók konyhájára. A mobil tévézés elterjedését elsősorban a nagy figyelemmel kísért sporteseményektől várja az Informa.

2006-ban a mobiltelefonos tartalmak forgalma mintegy 18,8 milliárd dollár lesz, amelynek 64 százalékát zenék és képek adják. Azonban míg a zenék forgalma a jövőben tovább emelkedik, a képek, hátterek iránti kereslet csökkenni fog: 2011-ben a zene, a játékok és a videók mögött csak a negyedikek lesznek a népszerűségi listán. A letölthető képek, hátterek jelentősége azért csökken időről időre, mert az új készülékek egyre fejlettebb szolgáltatásokat kínálnak, mint amilyen a teljes dalok letöltése, a tévézés vagy akár a 3D játékok.

A mobiljátékok és videók idén még csak a forgalom alig negyedét adják, de 2011-ben már a piac felét vihetik el. "A vásárlók egyre inkább tudatában lesznek annak, hogy a készülékeik mi mindenre képesek és milyen sokféle szolgáltatást érhetnek el" -- mondta Chris Coffman, az Informa elemzője és a tanulmány társszerzője. "Még jócskán van lehetőség a fejlődésre, de a mobilszolgáltatók a keresőkkel és a személyre szabott portálokkal megkönnyítik az előfizetők dolgát."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról