Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 19. 12:47

Év végi hajrá a vállalatirányítási rendszerek piacán

A kis- és középvállalati szektornak szánt vállalatirányítási rendszerek piacán az eladások 40 százaléka december hónapban realizálódik -- állítja Zoltai Zoltán, az SAP egyik legnagyobb hazai szállítója, a HostLogic Kft. Business One divíziójának vezető tanácsadója. Az SAP Business One rendszerek több mint harmada is decemberben talál gazdára.

[HWSW] A kis- és középvállalati szektornak szánt vállalatirányítási rendszerek piacán az eladások 40 százaléka december hónapban realizálódik -- állítja Zoltai Zoltán, az SAP egyik legnagyobb hazai szállítója, a HostLogic Kft. Business One divíziójának vezető tanácsadója. Az SAP Business One rendszerek több mint harmada is decemberben talál gazdára.

A HostLogic szerint a jelenség legfőbb oka, hogy a vállalatok az év végén tudják felmérni, maradt-e beruházásra költhető tőkéjük, illetve hogy az ügyfelek inkább teljes évet szeretne kezelni vállalatirányítási rendszerében, és az SAP Business One rövid bevezetési ideje néhány hét tanácsadás után lehetővé teszi az éles üzemet. Ezt erősíti, hogy az SAP jelentős licenc-kedvezményekkel támogatja az év végi eladásokat, amellyel természetesen számos ügyfél szeretne élni.

"Jelenleg többször annyi potenciális vevővel folynak előrehaladott tárgyalások SAP-rendszer bevezetésére, mint tavaly ilyenkor, a kisvállalati csomagokra pedig dömpingkereslet van" -- mondta Fárizs Péter, a HostLogic ügyvezetője. A szakember szerint egyelőre nem tudni, a változó gazdasági körülmények milyen hatással lesznek a hazai ERP-piacra. A szakember a kereslet visszaesését is elképzelhetőnek tartja, de nem lepődne meg akkor sem, ha növekedést tapasztalna: a cégek felfokozott törekvése a költségek csökkentésére talán épp a működési folyamatok optimalizálását és a vállalatirányítási rendszerek elodázhatatlan beszerzését eredményezheti.

Technológiai téren a középvállalati ügyfeleknél jellemző tendencia, hogy nem csupán szorosan vett vállalatirányításra van szükségük, hanem ügyfélkapcsolati, humánerőforrás-menedzsment, adattárház és egyéb modulokat is megrendelnek, illetve egyre inkább üzleti, működési folyamatikra várnak komplex megoldást. Ez azt vetíti előre, hogy a szállítóknak összetettebb megoldásokat kell tudniuk nyújtani, amely ugyanakkor nagyobb megrendeléseket is eredményez -- összegezte Fárizs.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról