Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 18. 10:23

Egyre népszerűbb a mobiltelefonos buszjegyvásárlás

2007 tavaszától hét nagy és több kisebb német városban mobiltelefonról lehet vonat- és buszjegyeket vásárolni a Siemens Business Services megoldásával, melyet a Német Közlekedési Vállalatok Szövetségének megbízásából fejlesztettek ki.

[HWSW] 2007 tavaszától hét nagy és több kisebb német városban mobiltelefonról lehet vonat- és buszjegyeket vásárolni a Siemens Business Services megoldásával, melyet a Német Közlekedési Vállalatok Szövetségének megbízásából fejlesztettek ki.

A rendszer használata egyszerűnek hangzik: az ügyfélnek csak egyszer kell az interneten regisztrálnia magát, ezután letöltheti azt a Java-alkalmazást, amelyet a telefonjára kell telepítenie. Ettől kezdve beléphet a menübe, kikeresheti magának a megfelelő menetjegyet vagy bérletet, és egy gombnyomással meg is vásárolhatja azt. A viteldíjat hitelkártyával lehet fizetni, vagy az összeggel automatikusan megterhelik az ügyfél bankszámláját, de később lesz majd egy prepaid lehetőség is.

A rendelést a mobilkészülék GPRS-en át a központi szerverhez továbbítja, amely 10 másodpercen belül megküldi a virtuális jegyet. Ez a kezdő- és célállomást, valamint a lerótt viteldíjat is tartalmazó szöveg formájában megjelenik a kijelzőn, és bemutatható a kalauznak vagy buszvezetőnek. Később kidolgozzák a vonalkódos változatot is, amelyet a kalauz szkennerrel olvashat le.

A pilotprojekt lezárását követően a rendszert 2008 után más városokra is kiterjesztik. A megoldás előnye többek között, hogy minden német helyi közlekedési vállalat ugyanezt a rendszert használja, illetve fogja használni, így például egy Nürnbergből induló utas rögtön megveheti a Hamburgba szóló minden jegyét anélkül, hogy az ottani közlekedési hálózat sajátságait meg kellene tanulnia. A Rajna-Ruhr régióban még Java-képes telefonra sem lesz szükség: az állomásokon kiplakátozott mobiltelefon-számra elég lesz egy SMS-t küldeni és a jegy egy válaszüzenetben másodperceken belül megérkezik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról