Szerző: Bodnár Ádám

2006. december 4. 15:44

Japánban próbál szerencsét a legnagyobb kínai kereső, a Baidu

[WSJ] Japán felé terjeszkedik a legnagyobb kínai kereső, a Baidu.com. A vállalat a tervek szerint 2007-ben indítja be japán keresőoldalát, jelenleg egy tokiói iroda létesítésével és az alkalmazottak felvételével foglalkozik -- mondta a Wall Street Journalnak Robin Li elnök-vezérigazgató. A Baidu később további ázsiai országok felé is nyitna, bár a pontos menetrendről egyelőre nem döntöttek.

[WSJ] Japán felé terjeszkedik a legnagyobb kínai kereső, a Baidu.com. A vállalat a tervek szerint 2007-ben indítja be japán keresőoldalát, jelenleg egy tokiói iroda létesítésével és az alkalmazottak felvételével foglalkozik -- mondta a Wall Street Journalnak Robin Li elnök-vezérigazgató. A Baidu később további ázsiai országok felé is nyitna, bár a pontos menetrendről egyelőre nem döntöttek.

A kínai cég saját hazájában toronymagas piacvezető az olyan riválisok előtt mint a Google és a Yahoo, ami figyelembe véve, hogy Kínában van a világ második legnagyobb és ugyanakkor leggyorsabban növekedő online populációja, már önmagában is óriási fegyvertényt jelent. A kínai online hirdetési piac azonban egyelőre kicsi, a japán megjelenéstől tehát bevételeinek látványos bővülését várja a Baidu. A szigetországban a cégek jelenleg évi egymilliárd dollárt költenek online hirdetésekre -- ez a kínai piac négy-ötszöröse.

Li szerint több mint fél éven át tanulmányozták a Google és a Yahoo által uralt japán online piacot, és meggyőződésük, jobbak lennének a legfőbb versenytársaknál. A Yahoo japán oldalát a Softbankkal közösen üzemelteti, jelenleg ez a legnagyobb látogatottsággal rendelkező website az országban, míg a Google japán oldala a második. Bár a Baidu szerint ázsiai gyökerei nagy előnyt biztosítanak számára a térségben az amerikai vetélytársakkal szemben, Kínában ez az állítás nem feltétlenül állja meg a helyét: Japánban a Baidu nem csak idegen, hanem szinte teljesen ismeretlen is, míg a Yahoo és a Google régóta a piacon levő, ismert szereplők.

Egyes elemzők szerint a cég Kínában is csak a rendkívül szigorú netcenzúrának köszönheti sikerét: az állami irányítás alatt levő Nagy Kínai Tűzfal nemritkán egyszerűen blokkolja a hozzáférést a külföldi, illetve külföldiek által üzemeltetett oldalakhoz, vagy azok egyes részeihez. Li persze tagadja, hogy a Baidu sikerének köze lenne ahhoz, hogy kínai cégként előnyt élveznének a szabályozó hatóságoknál, szerinte a vállalat kizárólag azért piacvezető, mert vetélytársainál jobban fel tudta térképezni a felhasználók elvárásait és jobb szolgáltatásokat kínál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról