Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

LCD-tévé húsvétra: drasztikus áresés várható

Bizó Dániel, 2006. november 06. 14:48
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Reuters/HWSW] Az LCD-ipar számára nehéz, gyenge első félévet jósol a Samsung Electronics egyik elnöke. Az ünnepi szezon kielégítésére a termelésben felépülő kapacitások minden bizonnyal feleslegesnek bizonyulnak majd jövő év elején, nem beszélve az esetlegesen eladatlan készletekről. Ami az iparági szereplők számára nehézség, az a vevőknek drasztikus árcsökkentéssel kecsegtet, a folyamatban lévő szokásos árprés felett is.

[Reuters/HWSW] Az LCD-ipar számára nehéz, gyenge első félévet jósol a Samsung Electronics egyik elnöke. Az ünnepi szezon kielégítésére a termelésben felépülő kapacitások minden bizonnyal feleslegesnek bizonyulnak majd jövő év elején, nem beszélve az esetlegesen eladatlan készletekről. Ami az iparági szereplők számára nehézség, az a vevőknek drasztikus árcsökkentéssel kecsegtet, a folyamatban lévő szokásos árprés felett is.

"Az első negyedév valószínűleg nehéz lesz, de utána a kereslet növekedése azt kell jelentse, nem fogunk túl sok nehézséget tapasztalni" -- mondta el Lí Szang-wan, a Samsung LCD-üzletágáért felelős elnöke Szöulban, egy sajtótájékoztató alkalmával, jelentette a Reuters hírügynökség. "Sőt arra is van esély, hogy a második félévben hiány alakul ki" -- tette hozzá.

Az LCD-iparban hagyományosan eltúlzott kapacitások épültek ki az elmúlt évek során, ami gyilkos árversenyhez vezetett: a nagyméretű LCD-TV-k ára például havonta 6-9 százalékkal is csökken. Ez elől a legnagyobbak sem menekülhetnek, a méretgazdaságosság ellenére sem. A világ második számú LCD-szállítója, az LG.Philips hatalmas veszteségeket produkált az elmúlt negyedévek során, ezért drasztikusan csökkentette tőkeberuházásait, miközben a vezető Samsung Electronics vékony, 5 százalékos üzemi profitrátát képes csak realizálni.

Az ünnepi szezont és az végét jellemző keresleti rohamot követően az első negyedévben az árprés várhatóan csak felerősödik majd, ahogyan a gyártók a dollár százmilliókért felhúzott üzemeik termelése helyett az árakat csökkentik majd, igyekezve egymás elől elvenni a piacot. Ebből fakadóan aki nem feltétlenül akar a karácsonyfa alatt LCD-TV-t látni, az valószínűleg sokat megtakaríthat, ha a jövő év elején vásárol. A Samsung Electronics becslése szerint az LCD-TV-k piaca 53 százalékkal 73 millió darabra növekszik jövőre, míg a számítógépes panelek számra 16 százalékos bővülést követően 242 milliót tesz majd ki.