Szerző: Bodnár Ádám

2006. október 20. 09:22

Egymilliárd darabra hízhat idén a mobilpiac

A harmadik negyedévben világszerte 254,9 millió mobiltelefon talált gazdára, ami a második negyedévhez képest 7,9 százalékos, a tavalyi harmadik negyedévhez képest pedig 21 százalékos növekedést jelent -- derül ki az IDC adataiból. Amennyiben a kedvező tendencia folytatódik, a történelem során először az eladások átléphetik az évi 1 milliárd darabot.

[HWSW] A harmadik negyedévben világszerte 254,9 millió mobiltelefon talált gazdára, ami a második negyedévhez képest 7,9 százalékos, a tavalyi harmadik negyedévhez képest pedig 21 százalékos növekedést jelent -- derül ki az IDC adataiból. Amennyiben a kedvező tendencia folytatódik, a történelem során először az eladások átléphetik az évi 1 milliárd darabot.

Töretlen növekedés

"Ha az eladások ilyen erősek maradnak, felül fogják múlni a 998 milliós előrejelzésünket" -- mondta Ryan Reith, az IDC kutatásvezetője. "Ha egy iparág egymilliárd darabot ad el bármiből, legyen az mobiltelefon vagy bármilyen kütyü, az már jelentős. De szerintem a legfontosabb itt a növekedés üteme." A mobiltelefon-piac kialakulása óta folyamatosan és töretlenül növekedik. Tavaly világszerte 833,2 millió, tavalyelőtt pedig 714 millió készülék talált gazdára világszerte -- állítja az IDC.

Az év első kilenc hónapjában 724,9 millió mobiltelefon eladását regisztrálta az IDC, vagyis a negyedik negyedévben legalább 275,1 millió készüléket kellene vásárolni. A negyedik negyedév hagyományosan a legerősebb a mobilpiacon,sokan ajándékoznak vagy vesznek maguknak új készüléket, ezt a hajlandóságot a szolgáltatók akciói is erősítik. Tavaly az év végi hajrában 245,2 millió mobil talált gazdára, azaz mindössze 12 százalékos bővüléssel is átléphető lesz az egymilliárdos álomhatár.

A nagyok piacot vesznek el a kicsiktől

A harmadik negyedévben a két legnagyobb gyártó egyaránt növelte piaci részesedését. A Nokia a harmadik negyedév során 88,5 millió készüléket adott el, ami 34,7 százalékos részesedés megszerzésére volt elég. Egy éve a finn cég még az eladások 31,6 százalékát birtokolta. A gyártók rangsorában második Motorola piacrésze egy év alatt 18,4 százalékról 21,1 százalékra emelkedett. A Samsung megtartotta harmadik helyét, a koreai cég 30 millió telefont adott el, ami 12 százalékos piaci részesedés megszerzésére volt elég.

A gyártók rangsorában a negyedik helyet a Sony Ericsson szerezte meg, megelőzve az LG-t. A harmadik negyedévben a japán-svéd vegyesvállalat 7,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, míg az LG Electronics 6,5 százalékossal.

Csak a legerősebbek élik túl

Az öt vezető gyártó már a teljes piac 83 százalékát tartja kézben, a második negyedévben ez még csak 79,9 százalék volt. Ahogy erősödik a piacon az árnyomás, csak a legnagyobbak tudnak életben maradni. A túlélés szempontjából ugyanis egyre kritikusabb a méretgazdaságosság szerepe, a hatékony tömeggyártás azonban csak a legnagyobbak sajátja. A kisebb cégeknek nem lesz más választása, mint a rétegpiacokra specializálódni, különben halálra lesznek ítélve.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról