Szerző: Bodnár Ádám

2006. október 18. 11:00

Rekordmennyiségű mobiltelefont adott el a Motorola

Továbbra is óriási siker a Motorola RAZR termékcsaládja, a vállalatnak azonban mégsem megy igazán fényesen: a harmadik negyedéves nyereség 45 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi szintet, amire a részvényárfolyam közel 9 százalékos gyengüléssel reagált.

[HWSW] Továbbra is óriási siker a Motorola RAZR termékcsaládja, a vállalatnak azonban mégsem megy igazán fényesen: a harmadik negyedéves nyereség 45 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi szintet, amire a részvényárfolyam közel 9 százalékos gyengüléssel reagált.

A világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója 17 százalékkal 10,6 milliárd dollárra növelte bevételét, nettó nyeresége azonban 1,75 milliárd dollárról 968 millióra, részvényenként 39 centre esett vissza. Ennek legfőbb oka, hogy a tavalyi harmadik negyedéves nettó profitot egyszeri tételek húzták. A most véget ért negyedévben az egyszeri tételek nélküli eredmény részvényenként 34 cent volt, ami meglefelelt az elemzői várakozásoknak.

A Motorola 55 millió mobiltelefon eladását tűzte ki célul, amelytől 1,3 millióval elmaradt, mivel az amerikai Sprint Nextel hálózatán használható, iDEN technológiájú készülékek iránt a vártnál alacsonyabb volt a kereslet. Összességében a mobiltelefonos részleg jól teljesített, a bevétel 26 százalékkal 7,03 milliárd dollárra nőtt, az eladott telefonok száma pedig 39 százalékkal ugrott meg és új rekordot állított fel. A vállalat közleménye szerint sikeresnek bizonyult a júliusban bejelentett KRZR.

Ron Garriqes üzletág-igazgató szerint a cég 22,4 százalékra növelte globális piaci részesedését, ami a második negyedévben még 22,1 százalék volt, egy évvel korábban pedig még a 19 százalékot sem érte el. Gyengén teljesített ugyanakkor a hálózati berendezéseket szállító részleg, elsősorban az EMEA régióban, ahol a szolgáltatók jó része elhalaszotta az új eszközök beszerzését. Ed Zander, a Motorola elnök-vezérigazgatója közölte, egyelőre nem tudni, a szolgáltatók mikor kezdenek majd új beruházásokba.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról