Szerző: Ady Krisztián

2006. október 17. 14:29

Európa költ a legtöbbet idén a digitális otthoni szórakozásra

[DigiTimes] A Strategy Analytics piackutató vállalat legfrissebb adatai szerint jelentős növekedést könyvelhet el a digitális szórakoztatóelektronikai piac -- elsősorban a laposkijelzős televízióknak, LCD-, plazmatévéknek köszönhetően. Az iparág 32 százalékos emelkedéssel 159 milliárd dollár méretűre növekedhet 2006-ban, melynek oroszlánrészét, közel felét az újabb generációs tévékészülékek adják.

[DigiTimes] A Strategy Analytics piackutató vállalat legfrissebb adatai szerint jelentős növekedést könyvelhet el a digitális szórakoztatóelektronikai piac -- elsősorban a laposkijelzős televízióknak, LCD-, plazmatévéknek köszönhetően. Az iparág 32 százalékos emelkedéssel 159 milliárd dollár méretűre növekedhet 2006-ban, melynek oroszlánrészét, közel felét az újabb generációs tévékészülékek adják.

A felmérés szerint az összeg körülbelül 44 százalékát, 70 milliárd dollárt költenek világszerte a fogyasztók új televíziókészülékek beszerzésére, vagy a régi lecserélésére 2006-ban. A piackutatás szerint a digitalizálódással járó, IP-alapú kommunikáció mozgatja majd a jövőben a piacot, ez adja a fő trendet: már az ebben az évben a megvásárolt berendezések 14 százaléka -- például egy webrádiózásra is alkalmas DVD-lejátszó -- alkalmas arra, hogy IP-alapú hálózaton keresztül az internettel, vagy más, helyi hálózaton lévő eszközökkel -- számítógéppel, adattárolóval -- kommunikáljon.

Meglepő módon kontinensünk lakói, az európai vásárlók adják a piac legnagyobb szeletét, a Strategy Analytics szerint ebben az évben 38 százalékkal többet, 51,5 milliárd dollárt költünk el otthoni berendezéseink lecserélésére, vagy új készülékek vásárlására, míg a tengerentúlon, az Egyesült Államokban 49,1 milliárd dollárt, azaz 2005-höz képest csak 28 százalékkal többet szánnak a vásárlók erre a célra. A kép azonban kissé csalóka lehet, hiszen a tengerentúlon már évek óta hódítanak a költés jelentős részét kitevő HD-megjelenítők, míg ez a piac -- tartalom nélkül -- Európában eddig egyszerűen nem indulhatott be.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról