Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Magához tért és tarol a Samsung Electronics

Bizó Dániel, 2006. október 16. 13:02
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Erős negyedévet zárt a dél-koreai Samsung Electronics, mely mára a világ egyik vezető elektronikai vállalatává nőtte ki magát. A társaság forgalma közel 5 százalékkal, míg nyeresége 16,5 százalékkal növekedett, túlszárnyalva az elemzői várakozásokat, miután a második negyedévben gyenge teljesítményt tudott csak felmutatni.

[HWSW] Erős negyedévet zárt a dél-koreai Samsung Electronics, mely mára a világ egyik vezető elektronikai vállalatává nőtte ki magát. A társaság forgalma közel 5 százalékkal, míg nyeresége 16,5 százalékkal növekedett, túlszárnyalva az elemzői várakozásokat, miután a második negyedévben gyenge teljesítményt tudott csak felmutatni.

Gödörből kifelé

"Túl vagyunk a legrosszabbon" -- mondta még júliusban Chu Woosik, a koreai cég befektetői kapcsolatokért felelős vezetője, a második negyedéves teljesítményt kommentálva. Úgy tűnik, valóban igaza lett: az általános gyengélkedést követően a Samsung minden téren jól teljesített, és bizakodva tekint a szezonálisan erős év végi hajrá elé. Az árbevétel 15,22 ezer milliárd wonra (16 milliárd dollár vagy 3366 milliárd forint) rúgott, míg a nettó eredmény elérte a 2,19 ezer milliárd wont (2,3 milliárd dollár, vagy 454 milliárd forint).

A világ legnagyobb DRAM-gyártójaként a Samsung 4,91 ezer milliárd won (5,14 milliárd dollár. 1086 milliárd forint) értékben forgalmazott félvezetőket, ami 1,27 ezer milliárd wonos (1,33 milliárd dolláros, 281 milliárd forintos) üzemi nyereséggel párosult, 29,5 százalékkal haladva meg az előző negyedévet. A ugrásszerűen javuló szereplést a gyenge évkezdést követően váratlanul erőssé váló PC-piac magyarázza.

Az elmúlt hónapok során a világ DRAM-termelése elmaradt a kereslettől, ahogyan a számítógépgyártók, reagálva az élénk piacra, valamint a negyedik negyedéves csúcsra való felkészülés részeként jelentős készleteket igyekeztek felhalmozni, ami túlkereslethez vezetett. A Samsung nem csak az emelkedő jó profitrátát biztosító árakat élvezhette, hanem kapacitásainak megfelelő, DDR2-termelésre való átcsoportosításával reagált a kereslet összetételére, lefölözve az élénk piacot.

A Samsung egyúttal közölte, hogy a kisebb csíkszélességű gyártástechnológiára való áttéréssel a termelési költségek csökkenését, egyúttal a nyereségesség növekedését várja. A vállalat jelenleg 60 nanométeres eljárással termel akár 8 gigabites NAND flash memóriachipeket, melyek jellemzően hordozható zene- és médialejátszókba, valamint mobiltelefonokba kerülnek. A társaság jelentésében azt is tudatta, hogy nagyjából 1 milliárd dollárt fektet be a memóriagyártó kapacitásainak bővítésére, amivel növekvő bevételeket kíván realizálni.

Rekordszámú mobil, pörgő LCD-TV-piac

Míg az év második három hónapja alatt a vállalat által értékesített mobiltelefonok száma évek óta nem látott módon visszaesett, addig a harmadik negyedévben rekordot döntött, megközelítve a 31 millió darabot, 16,7 százalékos szekvenciális növekedést felmutatva. A mobilokból származó forgalom 4,45 ezer milliárd wonra (4,7 milliárd dollárra) rúgott, míg az egész részleg üzemi eredményhányada meghaladta a 11 százalékot. A Samsung Electronics a rossz második negyedévet azzal magyarázta, hogy megváltoztatta a termékfrissítési ciklust, így az új modellek bemutatása kitolódott, és készülékei iránt ezért lanyhult a kereslet, így a mostani felfutás gyakorlatilag elvárás volt a világ harmadik legnagyobb mobilgyártójától.

A gyilkosan vékony profitrátával működő LCD-piacon a Samsung közel 3 ezer milliárd wonos (3,14 milliárd dollár) árbevétel mellett mindössze 160 milliárd won (168 millió dollár) üzemi nyereséget tudott felmutatni, amit a PC-monitorok iránti kereslet felfutásának, valamint a nagyméretű LCD-TV-panelek hagyományosan erős forgalmának köszönhet. A vállalat közölte, hogy több mint 3 millió LCD-TV-panelt értékesített a negyedév során, amiből 1,6 millióval a 40 hüvelykesnél (100 centis) nagyobb panelek részesedtek. A vállalat kapacitásainak további bővítését tervezi, hogy reagáljon az évvégi hajrára.

A sajátmárkás elektronikai termékek terén a vállalat arról számolt be, hogy LCD- és plazmatelevízió nagyon jól szerepelnek a piacon, és rengeteg adnak el belőlük. A dél-koreai számviteli előírások miatt az ezért felelős üzleti egység mutatói nem mérvadóak a Samsung Electronics globális szereplésére, a konszolidált pénzügyi eredményből viszont arra lehet következtetni, hogy a Samsung márkanéven forgalmazott termékek jelentős, több száz millió dolláros nyereséget is termelhettek -- újraértékelve az LCD-gyártás pénzügyi teljesítményét.

A dél-koreai székhelyű Samsung Electronics 57 országban működik, összesen 128 ezer embert foglalkoztatva. Forgalma tavaly 56,7 milliárdot tett ki, nyeresége pedig elérte a 7,5 milliárd dollárt. Az InterBrand marketing-tanácsadó vállalat szerint márkanevének értéke mára meghaladja a Sony-ét is, amely ráadásul évről évre csúszik vissza.