Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Eladósorba kerülhet a Napster

Bodnár Ádám, 2006. szeptember 19. 11:14
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Eladó lehet az Egyesült Államok harmadik legnépszerűbb online zeneboltja, a kultikus Napter. A vállalat felkérte a UBS Invetment befektetési bankot, hogy segítsen stratégiai befektetőt találni, miután lehetséges partnerek vagy vevők keresték meg a céget.

[HWSW] Eladó lehet az Egyesült Államok harmadik legnépszerűbb online zeneboltja, a kultikus Napter. A vállalat felkérte a UBS Invetment befektetési bankot, hogy segítsen stratégiai befektetőt találni, miután lehetséges partnerek vagy vevők keresték meg a céget.

"A célunk a részvényesi érték növelése, amely akár új stratégiai együttműködés, vagy a vállalat eladása által is megvalósulhat" -- idézte a cég által kiadott közlemény Chris Gorogot, a vállalat elnök-vezérigazgatóját. A részvényesek hasznát már a bejelentés is növelte, a Napster papírjainak árfolyama tegnap 11 százalékkal növekedett, majd a tőzsde zárása után 6 százalékkal csökkent.

Amint az ismert, az egykoron szinte kultikus jelentőségű Napstert a bíróság 2001 tavaszán utasította a zeneszámok szűrésére, azonban miután ez nem volt megfelelően kivitelezhető, az egész szolgáltatást le kellett állítani. A cég később közölte, hogy legális, fizetős internetes zeneszolgáltatássá alakul, azonban finanszírozási problémák miatt ezt már nem tudta beindítani. Később a csődbe jutott vállalatot a Roxio vásárolta meg 5 millió dollárért, amely 2003 őszén indította be -- immár Napster 2.0 néven – a legális zeneszolgáltatás.

A több tízmillió felhasználót vonzó fájlcserélő azonban sosem tudta visszanyerni régi fényét, a Napster jelenleg az iTunes és az eMusic mögött a harmadik legnépszerűbb online zenebolt az Egyesült Államokban, de már az Egyesült Királyságban és Németországban is elérhető. A Napster a június 30-án véget ért első pénzügyi negyedévben csökkenő veszteségről számolt be, de előfizetőnek létszáma is apadt, a megelőző negyedévhez képest 6 százalékkal 512 ezerre. A cég bevétele 28,1 milliós rekordszintre emelkedett, a veszteség pedig 19,9 millió dollárról 9,8 millióra csökkent.