Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 12. 10:47

Sötétben tapogatóznak a tárolóeszközök vásárlói

[eWeek] A tárolóeszközök gyártói továbbra is képtelenek figyelembe venni az ügyfelek valódi igényeit, túl sokat ígérnek és ezekből túl keveset tartanak meg -- derül ki egy független felmérésből .

[eWeek] A tárolóeszközök gyártói továbbra is képtelenek figyelembe venni az ügyfelek valódi igényeit, túl sokat ígérnek és ezekből túl keveset tartanak meg -- derül ki egy független felmérésből.

A gyártók nem figyelnek az ügyfelekre

A biztonsági menedzsment-szoftvereket fejlesztő Bocada megbízásából, 500 főnél több (zömmel 1000-5000) dolgozót foglalkoztató vállalatok informatikai vezetőinek megkérdezésével készített tanulmányból kiderül továbbá, hogy a gyártók gyakran olyan bonyolult megoldásokat erőltetnek le az ügyfeleik torkán, amelyek rejtett költségeket hordoznak és utólag derül ki róluk, hogy nem oldják meg a konkrét problémákat.

A Taneja Group elemzője, Bead O'Neill szerint az adattárolási eszközök piacán óriási a verseny, a gyártók pedig mindent megtesznek hogy magukhoz csábítsák az ügyfeleket, szinte már a "cél szentesíti az eszközt" szellemben. A kereskedők gyakran nem is az ügyfelek konkrét igényeit tartják szem előtt, hanem a saját vállalatukat és megoldásaikat hasonlítják össze a versenytársakkal, anélkül, hogy megismernék a valódi üzleti vagy műszaki problémát.

A megkérdezett 200 informatikai vezető 45 százaléka úgy véli, a tárolóeszközeiket gyártó cég vagy cégek nem ismerték meg kellően az üzleti céljaikat, ezért nem voltak képesek megfelelő, a meglevő környezetbe jól illeszkedő megodásokat ajánlani. A válaszadók fele szerint a gyártóknak jobban figyelembe kellene vennie az ügyfelek igényeit, mielőtt ajánlatot tesznek.

A felmérésben szereplő informatikai vezetők közül sokan voltak azon a véleményen, hogy a gyártók túl sokat ígértek, mindenki azt állította magáról, hogy a lehető megjobb megoldásai vannak, amelyekről aztán vásárlás és telepítés után derült ki, hogy sok területen nem hozzák a várakozásoknak megfelelő eredményeket. "Nem szakítanak elég időt arra, hogy alaposan megismerjék az igényeinket, csak pár kérdést tesznek fel, mielőtt elkezdenék tukmálni a terméküket" -- mondta egy válaszadó.

Információéhség

Gyakran még a gyártók maguk sem rendelkeznek elég információval arról, hogy a termékük vagy megoldásuk miként viselkedik az adott környezetben, az informatikai részlegeknek pedig nincs lehetőségük párhuzamosan tesztelni az összes felajánlott megoldást, hogy kiderítsék, melyik felel meg leginkább az igényeiknek. Sokan panaszkodtak arra is, hogy a különféle gyártók által megadott adatokat lehetetlen megfelelően összehasonlítani, mivel a paraméterek nem azonosak és gyakran az árképzés is rendkívül komplikált, átláthatatlan.

Az IT-vezetők ezután gyakran sötétben tapogatózva döntenek egyik vagy másik megoldás mellett, kockára téve vállalatuk pénzét és sikerét. "Az iparág szereplőinek teljeskörű és pontos tájékoztatást kellene adniuk az ügyfeleknek, amelyek alapján megfelelő döntéseket hozhatnak" -- összegezte Drake Pruitt, a Bocada vezetője.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról