Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 11. 11:29

Százmillió forintos bírságot fizet fogyasztók megtévesztéséért a T-Mobile

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 100 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Magyar Telekomra a T-Mobile jogsértő magatartása miatt -- közölte a GVH. A büntetés mértékének megállapításánál súlyosító körülmény volt, hogy a T-Mobile-t hasonló jogsértés miatt egyszer már elmarasztalták.

[HWSW] A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 100 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Magyar Telekomra a T-Mobile jogsértő magatartása miatt -- közölte a GVH. A büntetés mértékének megállapításánál súlyosító körülmény volt, hogy a T-Mobile-t hasonló jogsértés miatt egyszer már elmarasztalták.

A versenyfelügyeleti eljárás tárgya a T-Mobile Dominó Aktív díjcsomag 2005 őszi bevezető reklámkampánya, illetve egy 2006 tavaszi népszerűsítő kampánya volt, amelyről a Versenytanács megállapította, hogy alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A GVH szerint a T-Mobile egyetlen kommunikációs eszközében sem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a 150 forintos időszaki díj ellenében nyújtott sms-enként 15 forintos szolgáltatás kizárólag belföldi előfizetőknek küldött sms-ek esetében érvényes.

Emellett a szolgáltató a tévéreklámban, a buszmatricákon, az óriásplakátokon, illetve a kirakati plakátokon a fogyasztó számára észlelhetőséget kétségessé tevően közölte azt, hogy a 15 forint/perc hívásdíj csak csúcsidőn kívül, csak hálózaton belül és vezetékes irányban érvényes. A GVH elutasította a T-Mobile érvelését, miszerint a díjak részletes feltételeit a fogyasztók több forrásból is megtudhatják, mielőtt előfizetnek a díjcsomagra.

A T-Mobile nem ért egyet a GVH döntésével és a Versenytanács a szóban elhangzott indoklásával -- tudtuk meg a vállalattól, amely az írásos határozat kézhezvételét és tanulmányázását követően a kérdést jogi útra fogja tereli és a bíróságtól kéri annak felülvizsgálatát. "A T-Mobile álláspontja szerint nem követett el jogsértést és bízik abban, hogy ezt majd a Bíróság is megállapítja, ahogy egy korábbi GVH döntés esetében már megtette. A GVH döntéseivel kapcsolatban folyamatban lévő ügyek közül ugyanis az egyikben első fokon már döntés született: a bíróság a T-Mobile-nak adott igazat."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról