Szerző: Bizó Dániel

2006. szeptember 6. 13:08

Európa idén már nem kap PlayStation 3-at

Igaznak bizonyultak azok a pletykák, amelyek a múlt héten a Sony PlayStation 3 (PS3) tömegtermelése körüli problémákról szóltak. A Sony egy Japánban tartott sajtótájékoztatón ma hivatalosan közölte a nyilvánossággal, hogy a globális rajtból idén csak Japán és Észak-Amerika marad, Európának és a világ többi részének legalább 2007 márciusig kell várnia az új konzolra.

[HWSW] Igaznak bizonyultak azok a pletykák, amelyek a múlt héten a Sony PlayStation 3 (PS3) tömegtermelése körüli problémákról szóltak. A Sony egy Japánban tartott sajtótájékoztatón ma hivatalosan közölte a nyilvánossággal, hogy a globális rajtból idén csak Japán és Észak-Amerika marad, Európának és a világ többi részének legalább 2007 márciusig kell várnia az új konzolra.

A Blu-rayt hibáztatják

Az újabb fiaskót Ken Kutaragi, a PlayStationért felelős Sony Computer Entertainment vezetője közölte, hasonlóan a tavaszi csúszás bejelentéséhez. Az ujjak ismét a Blu-rayre mutatnak: a hivatalos kommüniké szerint a Blu-ray meghajtóhoz szükséges lézerdiódák tömegtermelésének csúszása az egész PS3-as ütemtervet felborította, így az idei szállításokból már csak Japán és Észak-Amerika kap.

A Sony beismerése előtt már az elektronikai iparban mutatkoztak a problémák első jelei, belsős források arról számoltak be, a Sony leállította a Blu-ray meghajtókhoz szükséges kék lézer diódák szállításait más cégek felé, hogy a PS3 számára biztosítani tudja a megfelelő volument. Ezzel párhuzamosan a Sony beszállítói partnerei felől olyan hírek érkeztek, hogy még mindig nem indult be a tömegtermelés, és a Sony még csak a felkészülési szakaszban tart.

Előny az Xboxnál

Ezzel a Sony nemcsak újabb arcvesztést szenvedett el, hanem már több mint egyéves előnyhöz juttatja a Microsoft Xbox 360 konzolját, amely komoly nehézségek árán ugyan, de tavaly év végén mindhárom stratégiailag kulcsfontosságú régióban el tudott rajtolni. A redmondiak reményei szerint idén év végére már 10 millió Xbox 360 lesz megtalálható világszerte, ami már hatalmas vonzerőt képvisel majd a játékfejlesztők körében, tovább erősítve a platform támogatottságát és népszerűségét.

Mindezek ellenér a japán óriás továbbra is tartja magát a november 11-i Japán, és a november 17-i észak-amerikai rajtokhoz, valamint a 2007 márciusára kitűzött hatmilliós volumenhez -- utóbbi viszont több mint megkérdőjelezhető. Amennyiben az európai rajtot jövőre halasztja a Sony, lemarad az eladások szempontjából kulcsfontosságú karácsonyi szezonról, ami alighanem az értékesítési darabszámokon is látszani fog. A játékipar szereplői jellemzően az év második felében, azon belül is karácsony körül realizálják éves bevételük mintegy felét.

Véleménye van?

kipróbáltuk

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

GENERATÍV

0

A Stack Overflow adataival okosodik a ChatGPT

2024. május 9. 14:00

A Google után a másik legmeghatározóbb piaci szereplővel is együttműködést írt alá a világ legnagyobb fejlesztői közösségi platformja.