Szerző: Bizó Dániel

2006. szeptember 4. 15:38

A Sharp piacra dobta a világ első nyolcadik generációs LCD-tévéit

A Sharp piacra dobta a világ első nyolcadik generációs üzemében készült LCD-televízióit. A japán társaságon kívül más vállalat egyelőre nem rendelkezik hasonló gyártósorral, amely akár hat darab 132 centiméteres panelt is kiképezhet egyetlen üveglapból, előnyhöz juttatva ezzel vetélytársaival szemben.

[HWSW] A Sharp piacra dobta a világ első nyolcadik generációs üzemében készült LCD-televízióit. A japán társaságon kívül más vállalat egyelőre nem rendelkezik hasonló gyártósorral, amely akár hat darab 132 centiméteres panelt is kiképezhet egyetlen üveglapból, előnyhöz juttatva ezzel vetélytársaival szemben.

A példátlan képminőség ígérete

A szélesvásznú, 52, 46 és 42 hüvelykes (132, 116 és 106 centiméteres) átlójú AQUOS modellek teljesen HDTV-képesek, azaz támogatják a progresszív 1080 soros felbontást. Bár méretük nem számít újdonságnak, hiszen már eddig is kaphatóak voltak ekkora, sőt nagyobb LCD-tévék is, a gyártó minden korább látottnál jobb képminőséget ígér az új üzemben készült panelekkel szerelt televíziókkal.

A Sharp szerint az új AQUOS modellek kontrasztaránya eléri a 2000:1-hez értéket, páratlan feketét és élénk színeket produkálva, míg válaszidejük akár 4 milliszekundum is lehet, látószögük pedig 176 fok. A készülékek két HDMI-csatlakozóval kerülnek forgalomba, melyek révén teljes minőségében élvezhetőek a Blu-ray és HD DVD korongokon érkező filmek. További specifikációk a Sharp honlapján olvashatók.

A Japánban bemutatott készülékek a vállalat ígéretei szerint október folyamán világszerte hozzáférhetővé válnak, méretenként kétféle, oldal-, vagy alsóhangszórós kivitelben, ugyanakkor a 106 centis modellekre legalább novemberig várni kell. A legnagyobb LCD-TV ajánlott kiskereskedelmi ára 1,2 millió forint körül alakulhat, míg a közepes változatért mintegy 900 ezer, a legkisebbért pedig nagyjából 800 ezer forintot kell majd fizetni.

Kameyama II

A Sharp Japánban, Kameyamában építette fel a nyolcadik generációs üzemét, amely már a második LCD-gyára a városban. Az új, csúcstechnológiájú gyártósorok 2,16x2,46 méteres üvegalaplapokat is képesek megmunkálni, melyekből például hat darab 132, vagy nyolc darab 116 centiméteres átlójú panel nyerhető ki. A kezdeti kapacitás 15 ezer üveglap havonta, melyet 2008 végére hatszorosára kívánnak emelni.

A nyolcadik generációs üveglapok megmunkálása révén a Sharp jelentős költségelőnyhöz jut riválisaival, például a Sonyval és a Samsunggal szemben, mely vállalatok közös vegyesvállalatban, az S-LCD keretein belül termelik a televíziókba szánt LCD-paneleket. Az S-LCD jelenleg hetedik generációs gyártósorokkal rendelkezik, míg a nyolcadik generációs üzem építése folyamatban van, a termelés beindítására azonban még egy évet várni kell. A Sharp új, 132 centis tévéje Japánban akár 30 százalékkal is olcsóbb lehet a Sony hasonló Bravia modelljénél.

Az LG.Philips 8G-s üzeme legkorábban 2007 végére készülhet el, miután a vállalat lelassította a beruházás ütemét. Az LCD-ipar túlzott kapacitásokkal rendelkezik, a piacot erős ingadozás jellemzi, így az évekkel előre szóló több százmillió, vagy akár milliárd dolláros beruházások rendkívüli kockázatokat hordoznak magukban.

Az első 8G-s LCD-TV, Sharp AQUOS

A Sharp 1999 óta szinte megszakítás nélkül vezeti az LCD-TV-k piacát, ugyanakkor a legutóbbi kutatások alapján visszaesett a Samsung valamint a Philips mögé. A japánok ezt a szűkös kapacitásokkal magyarázzák, nem pedig a kereslet apadásával. A Sharp úgy véli, az új üzemmel 2009-ig képes lekövetni a folyamatosan bővülő keresletet, valamint lehetősége lesz részesedésük növelésére is -- mondta el a Reuters számára a vállalat elnöke, Macsida Kacuhiko. Azt követően újabb üzem építése válik szükségessé, aminek részleteiről jövő nyáron döntenek, tette hozzá. A Sharp szerint idén 42 millió LCD-TV talál gazdára világszerte, ami 2008-ra 80 millióra duzzad.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról