Szerző: Bizó Dániel

2006. augusztus 21. 16:34

Már nem létezik a Phantom konzol

[GamaSutra] A GamaSutra szemfüles szerkesztői észrevették, hogy az évekkel ezelőtt felbukkanó, titokzatos Phantom játékplatform immár nem foglal magába vasat, kizárólag online szoftveres szolgáltatássá redukálódott. A változásról a vállalat nem adott ki közleményt sem.

[GamaSutra] A GamaSutra szemfüles szerkesztői észrevették, hogy az évekkel ezelőtt felbukkanó, titokzatos Phantom játékplatform immár nem foglal magába vasat, kizárólag online szoftveres szolgáltatássá redukálódott. A változásról a vállalat nem adott ki közleményt sem.

A Phantom eredetileg egy újabb játékkonzol lett volna, amely gyakorlatilag teljesen PC-alapokon nyugodott. Első említésekor, 2003-ban, az akkor Infinium Labs Corporation néven futó vállalat a legerősebb konzolnak ígérte, amely a piacon hozzáférhető. Ha a PC-k nyers számítási teljesítményére gondolunk, és az akkor piacon lévő konzolokra, akkor ez nem meglepő, hiszen azok évekkel korábban jelentek meg.

A Phantom, amely mögött egy ismeretlen, tőkeszegény cég áll, ma Phantom Entertainment néven, eredetileg 2003 őszén jelent volna meg. Koncepciójának lényege, hogy a játékokat online juttatta volna el a gépekhez, és valószínűleg előfizetéses rendszerre építette volna az üzleti modell. A PC-s játékgyártók (Codemasters, Dreamcatcher Interactive, Eidos, GarageGames, Interplay, O-3 Entertainment, Vivendi, Atari) érdeklődést mutattak a Phantom iránt, mivel új, stabil bevételi forráshoz juttatta volna őket az akkor már évek óta szenvedő, nagy arányú kalózkodással sújtott piacon.

A gép folyamatosan csúszik, 2003 őszéről először 2004-re, aztán 2005-re tolódott ki a megjelenés. A legutóbbi információ alapján a Phantom játékkonzol lényegében egy AMD Athlon XP 2500+ processzor köré épített PC, mely egy NVIDIA nForce2 Ultra 400 chipkészletű alaplapon foglal helyet egy GeForce FX 5700 Ultra grafikus processzor társaságában. A 256 megabájt memóriával és 40 gigabájtos merevlemezzel ellátott géphez egér, gamepad és egy úgynevezett Phantom Lapboard tartozik, mellyel a vállalat szerint könnyen lehet játszani a billentyűzetre optimalizált játékokat is.

A korát megelőző, a folyamatosan tőkehiánnyal küszködő Phantom, szimpla online szolgáltatássá soványodva, a korábbi ígéret szerint 2006 októberében indul, ez azonban a legutóbbi frissítés során nem került megerősítésre.

A HackerRank 2020-as, 116.000 fejlesztő válaszaiból készült kutatása szerint a legtöbbjük a Go-t szeretné megtanulni következőleg, amely eredménynek az okait most ebben a cikkben szedtük össze.

a címlapról