Szerző: Ady Krisztián

2006. augusztus 17. 15:57

A vásárlók jelentős része nem tudja, miért vesz HD-televíziót

[News.com, HWSW] A Sony Electronics elnöke, Stan Glasgow és a Panasonic Észak-Amerika műszaki igazgatója, Paul Liao szerint a HD-televíziókat vásárlók jelentős részének fogalma sincs arról, hogy pontosan miért is vásárol HDTV-berendezést. A negyedik DisplaySearch HDTV Konferencián a két vállalatvezető az ismeretterjesztés fontosságára hívta fel a figyelmet, hiszen nem csak a felhasználók, de még a kereskedők számára is rengeteg a kérdőjel a HD-tartalmakkal, -szolgáltatásokkal és eszközökkel kapcsolatosan.

[News.com, HWSW] A Sony Electronics elnöke, Stan Glasgow és a Panasonic Észak-Amerika műszaki igazgatója, Paul Liao szerint a HD-televíziókat vásárlók jelentős részének fogalma sincs arról, hogy pontosan miért is vásárol HDTV-berendezést. A negyedik DisplaySearch HDTV Konferencián a két vállalatvezető az ismeretterjesztés fontosságára hívta fel a figyelmet, hiszen nem csak a felhasználók, de még a kereskedők számára is rengeteg a kérdőjel a HD-tartalmakkal, -szolgáltatásokkal és eszközökkel kapcsolatosan.

Liao előadásában arra mutatott rá, hogy a vásárlók sokszor félreértik a HD-vel kapcsolatban kommunikált előnyöket, mint például a nagyobb felbontás, vagy a szebb, teltebb színek. A Panasonic júliusi felmérésében a válaszadók egynegyede úgy tudta, hogy HD-televízió vásárlásával rögtön minden csatornáját nagyobb felbontásban nézheti, miközben ez nem felel meg az valóságnak. A megkérdezettek egyharmadának fogalma sincs arról, hogy mit kezdjen nagyfelbontású televíziójával az üzembe helyezést követően. Az információk átadása azért is nagyon fontos, mert egy 2005-ös felmérés szerint a felhasználók maximum 20 percet hajlandóak foglalkozni egy-egy termék megismerésével, mielőtt -- erre Észak-Amerikában lehetőség van -- visszaküldenék az üzletnek.

A Sony weboldalán és kereskedőhálózatán keresztül tesz lépéseket a félreértések elkerülése érdekében. A vállalat arra is lehetőséget biztosít a vásárlóknak, hogy a márkaüzletekben még azelőtt kipróbálhassák a készülékeket -- szakértő kezek mellett --, mielőtt azt megvásárolják és hazaviszik otthonukba. A Panasonic is segítséget szeretne nyújtani a vásárlóknak a termékek "megértésében", az új plazmatelevízió-tulajdonosokat automatikusan felveszik a "Plasma Concierge" programba, mely telefonos konzultációra is lehetőséget ad a kijelzővel kapcsolatban.

HD felbontás vs SD felbontás
HD felbontás vs SD felbontás (Forrás: Wikipedia)

A HD-televíziók egyes előnyeit, mint például a legalább közel háromszoros felbontást csak hasonlóképpen nagy felbontású tartalmakkal lehet kiaknázni. Hazánkban is számos HD-televízió talált gazdára a nemrég lezajlott futball-világbajnokságot övező televízióvásárlási lázban, miközben még egyetlen hazai csatorna sem fogható, mely ilyen adást biztosítana itthon. A következő generációs optikai lemezek és azok lejátszására képes készülékek 2007-es európai megjelenéséig maximum az Xbox 360 játékkonzol és a külföldi, egyre gyarapodó számú műholdas tévécsatorna biztosíthat ilyen tartalmat a számítógépre letölthető anyagok mellett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról