Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Továbbra is a Nokia vezeti az okostelefonok piacát

Ady Krisztián, 2006. július 31. 09:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Canalys elemzése szerint a várakozásoknak megfelelően bővül az okostelefonok piaca: 2006 második negyedévében 19 millió okostelefon talált gazdára világszerte, 55 százalékkal több, mint 2005 hasonló időszakában. A piacot továbbra is a Nokia vezeti symbianos telefonjaival, melyekkel a piac 47,7 százalékát tudhatja magáénak a finn gyártó. A Nokia a második negyedében 9 millió okostelefont adott el, a piackutató vállalat becslése szerint az eladott Nokia telefonok 95 százaléka Series 60 felületet futtatott.

[HWSW] A Canalys elemzése szerint a várakozásoknak megfelelően bővül az okostelefonok piaca: 2006 második negyedévében 19 millió okostelefon talált gazdára világszerte, 55 százalékkal több, mint 2005 hasonló időszakában. A piacot továbbra is a Nokia vezeti symbianos telefonjaival, melyekkel a piac 47,7 százalékát tudhatja magáénak a finn gyártó. A Nokia a második negyedében 9 millió okostelefont adott el, a piackutató vállalat becslése szerint az eladott Nokia telefonok 95 százaléka Series 60 felületet futtatott.

Az okostelefonok tortájának második legnagyobb szeletét a Motorola tudhatja magáénak, aki 2005-höz képest megduplázta részesedését ezen a piacon, 1,6 millió készülékkel 8,4 százalékot szerzett meg 2006 második negyedévében. A harmadik az elsősorban üzleti előfizetőknek fejlesztett Blackberryt gyártó RIM lett, mely 6,2 százalékot szerzett meg, hajszálnyival többet, mint a 6,1 százalékkal a negyedik és ötödik Sharp és Palm. Utóbb részesedése több mint 2 százalékkal csökkent 2005 második negyedévéhez képest, míg a Sharp jóformán a semmiből (0,2 százalék) jött fel közel dobogós helyre.

Az ABI Research korábbi tanulmánya szerint az okostelefonok iránti igény növekedése a gyors mobil adatátvitelt biztosító harmadik generációs hálózatok és Wi-Fi hálózatok rohamos terjedésének, az egyre csökkenő végfelhasználói árnak, a fejlettebb funkicóknak, és az egyre hosszabb akkumulátoros üzemidőnek köszönhető. Ezek egyre vonzóbbá teszik ezeket a készülékeket a vásárlók számára.

2006 igazán nyerő év lehet az okostelefonokat gyártó vállalatok számára, mivel a becslések szerint idén akár kétszer annyi okostelefon is gazdára találhat, mint 2005-ben. Az okostelefonok részesedése 123 millió darabbal akár a 15 százalékot is elérheti a mobiltelefon-piacból.