Szerző: Bodnár Ádám

2006. július 20. 11:14

Tíz százalék alá csökkent a PC-piac növekedése a második negyedévben

Az IDC jelentése szerint a második negyedévben mindössze 9,5 százalékkal nőttek a PC-eladások, ami a piaci bővülés lassulására utal: az elmúlt negyedévekben a fellendülés rendre kétszámjegyű százalékos volt. A rivális Gartner ugyanakkor 11 százalékos forgalmi növekedésről számolt be, bár a két piackutató cég eltérő módszereket használ az eladások követésére.

[HWSW] Az IDC jelentése szerint a második negyedévben mindössze 9,5 százalékkal nőttek a PC-eladások, ami a piaci bővülés lassulására utal: az elmúlt negyedévekben a fellendülés rendre kétszámjegyű százalékos volt. A rivális Gartner ugyanakkor 11 százalékos forgalmi növekedésről számolt be, bár a két piackutató cég eltérő módszereket használ az eladások követésére.

Abban azonban mindkét vállalat egyetértett, hogy elsősorban Európában állt be a PC-piac, az IDC szerint talán a fociláz miatt. Az öreg kontinensen a rendkívül erős euró ellenére is csak 7 százalékkal nőttek a PC-eladások. Az Egyesült Államokban a piac bővülése még a 7 százalékot sem érte el, ez azonban nem meglepetés, az USA az első negyedévben is kisebb forgalmi növekedést produkált mint Európa.

Végre visszatért az átlag feletti növekedéshez a Dell, a vállalat eladásai 10 százalékkal nőttek, ez a piaci részesedés enyhe emelkedéséhez vezetett. Egy éve a cég még a globális PC-eladások 19 százalékát tartotta kézben, az idei második negyedévre ez 19,2 százalékra emelkedett. A Dell legnagyobb vetélytársai közül a HP, a Lenovo és az Acer ugyanakkor még erőteljesebb növekedést könyvelhettek el, mindhárom cég közelebb került a piacvezetőhöz. Az Acer sikersorozata továbbra is folytatódik, a cég 35,7 százalékos növekedést ért el.

Tavaly a PC-eladások 16,4 százalékkal nőttek az IDC szerint, az idei évre 10,5 százalékos bővülést vár a cég. A visszafogott előrejelzés oka többek között a Windows Vista késése, amelynek megjelenését 2006 végéről végül kénytelen volt 2007 elejére halasztani a Microsoft.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról