Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Kivonul a plazmatévék piacáról a Sony

Bizó Dániel, 2006. augusztus 04. 13:17
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[DigiTimes/ETNews/HWSW] Felhagy a plazmatelevíziók (PDP-TV) gyártásával a Sony, közölte Ihara Kacumi, a Sony alelnöke Pekingben -- írja a Sina.com kínai lapra hivatkozva a DigiTimes. Ezzel párhuzamosan a vállalat emelni fogja a 40 hüvelykes (egyméteres átlójú) vagy nagyobb LCD-televíziók termelését.

[DigiTimes/ETNews/HWSW] Felhagy a plazmatelevíziók (PDP-TV) gyártásával a Sony, közölte Ihara Kacumi, a Sony alelnöke Pekingben -- írja a Sina.com kínai lapra hivatkozva a DigiTimes. Ezzel párhuzamosan a vállalat emelni fogja a 40 hüvelykes (egyméteres átlójú) vagy nagyobb LCD-televíziók termelését.

Plazmapaneled van, vagy nincsen?

A PDP-TV piacáról való fokozatos kivonulást az magyarázza, hogy a Sony nem rendelkezik saját plazmapanel-gyártással, így a csúcsminőségű és nagyméretű panelek ellátása és az ellenfelekkel való versenyképesség gondokat okozhat. A PDP-gyártást az LG, a Samsung és a Matsushita dominálják, melyek mind rendelkeznek saját márkás PDP-TV üzlettel is, ami révén uralják a globális fogyasztói piacot is.

A Sony PDP-TV termelését a március végén záródó 2005-ös pénzügyi év során mesterségesen harmadára fojtotta vissza az egy évvel korábbi időszakhoz képest, ami mindössze 100 000 darabos volument jelent. Ezzel szemben az LCD-TV szállításokat egyharmaddal 8 millió darabra kívánja fokozni a 2008 márciusában záródó 2007-es pénzügyi évében, kétségtelenül viszonylag új Bravia márkájának sikerére alapozva, melynek forgalma az elmúlt negyedév során éves 70 százalékkal emelkedett, éves szinten.

Bár a vállalat képviselői nem beszéltek róla, könnyen elképzelhető, hogy a háttérben a tavaly kinevezett Howard Stringer elnök-vezérigazgató áll, aki a termékskála csökkentésével növelni kívánja a válallat fókuszát és hatékonyságát. Stringer a japán vállalat történetének első külföldi vezére, feladata pedig nem kisebb, minthogy az elmúlt években szenvedő és az elektronikai piac vezető szerepéből kiesett Sonyt újra felvirágoztassa.

A Sony a Samsunggal közös vegyesvállalata, az S-LCD révén tesz szert a nagyméretű LCD-panelek stabil forrására. A vegyesvállalat jelenlegi hetedik generációs üzemén túl egy új, nyolcadik generációs panelgyár építésébe fogott bele. Az új, Dél-Koreában található üzem várhatóan 2007 őszén kezdi meg a termelést, és elvileg akár 3 méteres panelek tömeges, évi hatszázezer darabos előállítására is képes lehet.

Plazma vs. LCD

Bár a plazmapanelek jobb képminőséggel, és adott méret mellett alacsonyabb árral kecsegtetnek, a monitorok hatalmas volumenű piaca által is fűtött LCD-technológia gyorsabban fejlődik, így a különbségek minden téren egyre kisebbek, mígnem várhatóan a méretgazdaságosság az LCD javára fogja eldönteni a kérdést, marginalizálva a PDP piaci szerepét. Míg korábban az elsődleges akadályt az LCD-panelek kis mérete képezte, addig mára a hetedik generációs gyártósorokon 2,5 méteres panelek is készülhetnek. A méret mellett generációról generációra javul a panelek színhűsége, kontrasztaránya valamint látószögük is, amelyek korábban egyértelműen a PDP mellett szóltak.

Az LCD előretörését mutatja, hogy a DisplaySearch adatai alapján az idei második negyedév során legnagyobb értékben 32 hüvelykes (82 centis) TV-paneleket forgalmaztak a gyártók, megelőzve a 17 hüvelykes monitor-panelekből származó forgalmat, míg a top10 kategóriát is már a különféle TV-méretű panelek dominálják. A fejlettebb, nagy méretű üveglapokon dolgozó gyártósorok és a volumen emelkedése révén az LCD-TV-k ára rohamosan esik, miközben egyre nagyobb és nagyobb méretben válnak hozzáférhetővé. Az LCD-panelek piacát a Samsung, az LG.Philips vegyesvállalat, valamint a tajvani AU Optronics vezetik.