Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Befejeződött az NVIDIA első DirectX 10 gyorsítójának tervezése, jöhet a gyártás

Bodnár Ádám, 2006. július 03. 14:27
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nem sokkal azután, hogy a TSMC legyártotta az R600 kódnevű új ATI grafikus chip első mintadarabjait, az NVIDIA is elkészült a G80-nal, első DirectX 10 gyorsítójával -- adta hírül az Inquirer.

[HWSW] Nem sokkal azután, hogy a TSMC legyártotta az R600 kódnevű új ATI grafikus chip első mintadarabjait, az NVIDIA is elkészült a G80-nal, első DirectX 10 gyorsítójával -- adta hírül az Inquirer.

A vállalattól származó információkra hivatkozva a lap azt állítja, az NVIDIA-nál elégedettek a mintadarabok minőségével és amennyiben tartani tudják a kitűzött ütemtervet, a G80-ra épülő videokártyák már szeptemberben a boltokban lehetnek. Ezzel az NVIDIA ismét megelőzheti az ATI-t, az R600 megjelenését ugyanis novemberre várják a kanadai cégnél. A G80 teljes DirectX 10 és Shader Model 4.0 gyorsítást kínál, ez lehet az első ilyen processzor a piacon.

Az NVIDIA G80 specifikációiról egyelőre hivatalos információk nem állnak rendelkezésre, azonban az Inquirer úgy tudja, a chip még nem egységes shader architektúrára épül, hanem külön futószalagokat tartalmaz a pixel és vertex shaderek feldolgozásához, előbbiből 32-t, utóbbiból 16-ot szerkesztettek bele a vállalat mérnökei. Az ATI R600 ezzel szemben már egységes architektúrára épül és 64 futószalagot tartalmaz, amelyek mind pixel, mind vertex műveletekre képesek.

Az NVIDIA meglehetősen szkeptikus az egységes shader architektúrával kapcsolatban, a cég szerint az egységes shaderek alkalmazása a grafikus processzorban számos tervezési problémát vet fel és tovább bonyolítja az áramkört, ami végső soron több tranzisztorhoz, nagyobb mérethez, fogyasztáshoz és hőtermeléshez vezethet.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.