Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A négy és öt megapixeles digitális kamerák a legkelendőbbek itthon

Bodnár Ádám, 2006. június 14. 15:27
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A digitális fényképezőgépek hazai piaca ismét egy kitűnő évet zárt 2005-ben, tavaly Magyarországon több mint 255 ezer készülék talált gazdára, ami 30,2 százalékos növekedést jelent -- derül ki az IDC adataiból. A piackutató cég által nyilvánosságra hozott számok ugyanakkor az is elárulják, hogy a digitális kamerák gyors áresése miatt a piaci árbevétel 2,4 százalékkal 63,3 millió dollárra apadt.

[HWSW] A digitális fényképezőgépek hazai piaca ismét egy kitűnő évet zárt 2005-ben, tavaly Magyarországon több mint 255 ezer készülék talált gazdára, ami 30,2 százalékos növekedést jelent -- derül ki az IDC adataiból. A piackutató cég által nyilvánosságra hozott számok ugyanakkor az is elárulják, hogy a digitális kamerák gyors áresése miatt a piaci árbevétel 2,4 százalékkal 63,3 millió dollárra apadt.

A vásárlók egyre inkább keresik a jó minőségű gépeket, bár az is igaz, hogy a gyártók kínálatából is kikopnak a 3 megapixeles vagy kisebb felbontású készülékek. 2004-ben még a három és a négy megapixeles kamerák dominálták a piacot, amelyek az eladások több mint kétharmadát, illetve az árbevétel 61,5 százalékát tették ki. 2005-ben azonban már a négy és öt megapixeles gépek uralták a piacot, az eladások 68 százalékát és a bevétel 62,2 százalékát adva. A legdinamikusabb növekedést az öt megapixeles szegmensben lehetett tapasztalni, ahol az eladások 2004-hez képest háromszorosára nőttek.

"Az elmúlt évben nagymértékben felgyorsult a digitális kamerákra való átállás" -- mondta Bacskó Gergely az IDC Magyarország elemzője. "Ez elsősorban a digitális fotókészítés által nyújtott előnyöknek és a folyamatosan csökkenő áraknak köszönhető." Bacskó ugyanakkor azt is elmondta, a hazai piac még messze van még a telítettségtől, ezért az elkövetkező pár évben marad a kétszámjegyű százalékos éves növekedés. Magyarországon a digitális fényképezőgépek piaci penetrációját csupán 15 százalékra teszi az IDC, ami elmarad a többi közép-kelet-európai országtól.