Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Egyre növekszik az ügyfélkapcsolati megoldások iránti igény

Bodnár Ádám, 2006. június 14. 08:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az SAP toronymagasan vezeti az ügyfélkapcsolati (CRM) szoftverek piacát, azonban az Oracle egyre erősebb és a Siebel felvásárlása után felzárkózhat német versenytársa mellé -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból.

[HWSW] Az SAP toronymagasan vezeti az ügyfélkapcsolati (CRM) szoftverek piacát, azonban az Oracle egyre erősebb és a Siebel felvásárlása után felzárkózhat német versenytársa mellé -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból.

2005-ben az ügyfélkapcsolati szoftverek piaca 13,7 százalékkal 5,7 milliárd dollárra nőtt, ebből az SAP 26 százalékot kaparintott meg. A második helyezett Siebelnek 17 százalék, az Oracle-nek csupán 6,4 százalék jutott, azonban az Oracle idén felvásárolta a Siebelt, közel kiegyenlítve az erőviszonyokat az SAP-val szemben. A szállítók rangsorában a negyedik és ötödik helyet a SalesForce.com és az Amdocs szerezték meg, mindkét cég a piac 5 százalékát tartotta kézben 2005-ben.

A neves elemzőcég korábban kizárólag az új licenceladásokat vette figyelembe a bevételek összehasonlításánál, azonban a nyílt forrású szoftverek, valamint az új üzleti modellek, például az előfizetéses konstrukciók és a hosztolt szolgáltatások terjedése miatt már a szegmensből származó teljes szoftverbevételt számításba veszi. Ebbe beletartozik az új licenceladások mellett a frissítések, az előfizetési díjak, a technikai támogatás és karbantartás díjai, azonban nem tartalmazza a tanácsadási szolgáltatásokból és hardver-értékesítésből származó bevételeket.

A Gartner elemzője, Sharon Mertz szerint a 2005-ös CRM-piacot az összeolvadások és felvásárlások jellemezték, ez a tendencia idén is folytatódik, elég csak az Oracle és a Siebel közel 6 milliárd dolláros egyesülésére gondolni. Ugyanakkor látható volt hogy a felhasználók egyre inkább érdeklődnek az ilyen megoldások iránt, ahogy felismerik, az ügyfélkapcsolati szoftverek segítségével hogyan lehet új ügyfeleket szerezni és a meglevőeket megtartani.

A Gartner jelentése kitér arra, hogy egyre növekszik az on-demand CRM-megoldások iránti kereslet. Ezek a rendszerek nem a vállalatoknál kerülnek telepítésre, hanem szolgáltatásként, előfizetési díjért cserébe vehetők igénybe az interneten keresztül. A hosztolt CRM-megoldások piaca tavaly mintegy 600 millió dollárra rúgott, azonban az elkövetkező öt év során átlagosan mintegy 30 százalékos növekedésre van kilátás -- véli Rob Bois, az AMR Research elemzője. Ebben a szegmensben toronymagas piacvezető a SalesForce.com, amely tavaly 78 százalékkal növelte forgalmát.