Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az LCD-televíziók már 2009-ben uralhatják a piacot

Ady Krisztián, 2006. június 06. 11:29
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com] Gyorsabban lehetnek dominánsak az LCD-televíziók a globális televíziópiacon, mint azt korábban gondolták -- derült ki az iSuppli piackutató cég legújabb felméréséből. A legfrissebb adatok szerint a csökkenő árak, a növekvő eladások és a hatékonyabb gyártás oda vezetnek, hogy 2009-re már az eladott televíziók 48 százaléka LCD-televízió lesz, miközben a hagyományos katódsugárcsöves tévék csupán a piac 42 százalékát teszik majd ki.

[News.com] Gyorsabban lehetnek dominánsak az LCD-televíziók a globális televíziópiacon, mint azt korábban gondolták -- derült ki az iSuppli piackutató cég legújabb felméréséből. A legfrissebb adatok szerint a csökkenő árak, a növekvő eladások és a hatékonyabb gyártás oda vezetnek, hogy 2009-re már az eladott televíziók 48 százaléka LCD-televízió lesz, miközben a hagyományos katódsugárcsöves tévék csupán a piac 42 százalékát teszik majd ki.

Növekvő eladások

Az iSuppli korábbi várakozásaival ellentétben ebben az évben nem 41,9 millió, hanem az év első szakaszának adatai alapján akár 46,7 millió LCD-televízió is gazdára találhat, 74 százalékkal több, mint tavaly. Az emelkedésben most szezonális hatások is részt vesznek, a labdarúgó világbajnokság egy komoly keresletnövekedést, második karácsonyt hozott a gyártók és az üzletek számára. Amennyiben a trend folytatódik, 2010-ben már az eladott tévék 56 százaléka tartalmaz majd folyadékkristályos kijelzőt.

Az LCD technológia térhódítása mellett az iSuppli szerint a plazma- és projektoros televíziók nem tudnak majd lényegesen nagyobb szeletet hasítani a tortából. A plazmakijelzők részesedése várhatóan 3-ról 7 százalékra nő, a projektoros televíziók piaca azonban ugyanúgy 3 százalék marad 2009-ben, mint ahol jelenleg is áll. A piac kiszámíthatatlanságát mutatja ugyanakkor, hogy 2004-ben az iSuppli még azt jósolta, hogy 2008-ban az eladott televíziók 70 százaléka még hagyományos televízió lesz, miközben már most, 2006 első negyedévében 17 százalékos volt az LCD-televíziók aránya, a laposkijelzős televíziók összaránya pedig több mint 23 százalék.

Csökkenő árak

Az LCD-televíziók népszerűsége elsősorban a rohamosan csökkenő áraknak köszönhető. A piacvezető vállalatok, mint a Samsung és az LG. Philips milliárdokat fektetnek a fejlettebbnél is fejlettebb gyártósorokba, melyek nagyobb, olcsóbb és jobb képminőséget nyújtó LCD-paneleket képesek elkészíteni. Az árak csökkenése elsősorban az alapanyagként szolgáló üvegszubsztrátum méretnövelésének köszönhető, így egységnyi idő alatt több LCD-panel készíthető el, olcsóbban. Az árakat ráadásul a verseny is jelentősen mérsékli, januártól májusig egy 32 hüvelykes panel ára 17 százalékkal, egy 40-42 hüvelykes panelé pedig 14 százalékkal csökkent. Az LCD-televíziók árának oroszlánrészét a panel ára alkotja.

Az LG.Philips továbbra is a világ legnagyobb LCD-televíziógyártója, melyet a Samsung, majd a kínai Chi Mei és AU Optoelectronics követ. Az LCD-televíziók 44,8 százaléka Dél-Koreából, míg 40,1 százaléka Tajvanról érkezik a világ üzleteibe.