Szerző: Bodnár Ádám

2006. május 31. 12:38

Informatikai szolgáltatóvá alakul az Albacomp

Bemutatkozott az Albacomp új menedzsmentje és Pukler Gábor vezérigazgató vázolta a vállalat jövőbeli stratégiai terveit is, amelyben kiemelt szerepet kaptak a szolgáltatások. A cég célja, hogy 2008-ra bevételének legalább felét tegye ki ez a tevékenység, de ez természetesen nem jelenti a hardvergyártás leépítését.

[HWSW] Bemutatkozott az Albacomp új menedzsmentje és Pukler Gábor vezérigazgató vázolta a vállalat jövőbeli stratégiai terveit is, amelyben kiemelt szerepet kaptak a szolgáltatások. A cég célja, hogy 2008-ra bevételének legalább felét tegye ki ez a tevékenység, de ez természetesen nem jelenti a hardvergyártás leépítését.

Új menedzsment, új irány

A tavalyi évet 14,5 milliárd forintos bevétellel záró Albacomptól távozott Laufer Tamás vezérigazgató, a helyét május 1-én Pukler Gábor vette át, aki korábban a T-Online kereskedelmi igazgatójaként dolgozott. A társaság új vezetőt nevezett ki a konzultációs üzletág, valamint a kormányzati és közbeszerzési értékesítéssel foglalkozó részleg élére, valamint a marketing-tevékenység irányítására is. Az új vezetés alatt az Albacomp tevékenysége is megújul.

CA oktatási központ
Nemzetközi oktatóközpontot nyitott Budapesten az Albacomp és a CA, amelynek felhasználói és partnerminősítő tanfolyamaira a hazai ügyfelek és partnerek mellett egész Európából várnak hallgatókat. A képzések magyar és angol nyelven folynak, amelyekhez az oktatókat részben az Albacomp, részben a CA biztosítja. A központ oktatási programterve hamarosan elérhető lesz a cégek honlapján.

A régióban működő, hasonló központok műszaki felszereltségét, és az általános oktatási körülményeket tekintve ez az oktatási központ a legkorszerűbb. A két cég az elkövetkező években tovább szeretné bővíteni az oktatóközpont méretét és tevékenységi körét.
Tavaly a Albacomp szolgáltatásokból még csak egymilliárd forintos bevételt ért el, idén ezt szeretné 4 milliárd forintra bővíteni. A cég elsősorban az üzleti intelligencia, vállalatirányítás, rendszerintegráció és -menedzsment, projektirányítás, informatikai stratégiai tanácsadás, valamint az üzemeltetés és a biztonság területén kíván szolgáltatásokat nyújtani és feltett célja, hogy stratégiai partnereivel -- pl. Microsoft, Sun, CA, HP, OKI, IBM, Oracle -- együttműködésben end-to-end megoldásokat nyújtson az ügyfeleinek, elsősorban nagyvállalatoknak.

Marad a PC-összeszerelés is

A szolgáltatási árbevétel dinamikus növelése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a cég felhagyna a hagyományos erősségének számító hardver-gyártással. Az Albacomp elsősorban a noteszgépek szegmensében számít kiemelkedő eredményekre, ahogy a vállalatok mellett már az otthoni felhasználók is egyre inkább igénylik a mobilitást és a folyamatos elérhetőséget. A vállalat erősíteni kívánja jelenlétét a kiskereskedelmi piacon is, részben számítógépek, részben pedig saját szórakoztató-elektronikai termékek segítségével. Az Albacomp emellett disztribútori megállapodást kötött az Apple Computerrel, így megjelentek a kínálatában az Apple PC-k mellett az iPodok is.

Pukler elmondta, az Albacomp számítógépei már régóta kaphatók Linuxszal, hamarosan pedig linuxos szervert is bevezet a piacra a cég. Eddig a vállalat PC-ihez a magyar fejlesztésű UHU Linux disztribúciót mellékelték, de hamarosan várható a Novell SUSE megjelenése is az Albacomp kínálatában, elsősorban a szervereken. A lépés nem meglepő annak fényében, hogy a kormányzati és közbeszerzési ügyfeleket kiszolgáló üzletág vezetője a Novelltől érkezett a fehérvári céghez.

Az Albacomp eladásai eddig nagyban támaszkodtak a közbeszerzésre, azonban az itt várható csökkenés miatt a cég egyre inkább a (kis- és közép)vállalatok felé fordul. Ezeket a vállalatokat szakértői munkával, tanácsadással az uniós pályázatokon való sikeres részvételben is támogatni kívánja az Albacomp.

A 20 milliárdos forgalom küszöbén

Idén már 18 milliárd forintos bevételt vár a cég, de Pukler szerint akár a 20 milliárd forint is teljesíthető. Ennek megvalósíthatóságát alátámasztja, hogy a vállalat az év első négy hónapjában 4,8 milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el, ami a tavalyi év azonos időszakával összevetve 40 százalékos növekedést jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról