Szerző: Bodnár Ádám

2006. május 30. 15:56

Kelendőek a Nokia luxustelefonjai

Száz százalék feletti éves növekedést produkál a Nokia luxusmárkája, a Vertu, amelynek exkluzív készülékei hamarosan újabb országokban is elérhetők lesznek.

[HWSW] Száz százalék feletti éves növekedést produkál a Nokia luxusmárkája, a Vertu, amelynek exkluzív készülékei hamarosan újabb országokban is elérhetők lesznek.

Bár a Nokia finn cég, a kifejezetten egyedi, drága telefonok gyártásával foglalkozó Vertu részleg központja Nagy-Britanniában van, így fordulhatott elő hogy a skandináv országokban eddig nem lehetett kapni ezeket a luxuscikkeket. A növekedési program részeként a Vertu hamarosan üzleteket nyit az észak-európai országokban és Japánban is, két éven belül pedig Latin-Amerikában is meg kíván jelenni.

A Nokia nem teszi közzé a Vertu teljesítményét, Alberto Torres, a Vertu elnöke egy hétfői lapinterjúban is csupán annyit mondott, hogy a vállalat évente tízezres nagyságrendben értékesít mobiltelefonokat. Torres szerint a távlati cél a volumen százezres nagyságrendre való növelése, azonban hangsúlyozta, hogy a Vertu alapvetően nem az eladási darabszámokat tekinti elsődlegesnek. "Akár több mint 10 évig eltarthat, mire elérjük az egymilliós határt."

A Vertu április elején mutatta be legújabb mobiltelefonjait, amelyeket legendás autóversenypályákról nevezett el. A limitált példányszámban, mindössze ezer darabban készülő Racetrack Legends sorozatból hat különböző kivitel lát napvilágot. Az elsőként piacra dobott két változat, a Monza és Silverstone Edition lézergravírozással viseli magán az említett pályák sziluettjét, a készülék hátoldalának felső része pedig gumiból készült, autógumira hasonlító formát mintáz. A Monza változat vörösben, a Silverstone zöld kivitelben vásárolható meg.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.