Szerző: Bodnár Ádám

2006. május 29. 11:00

A Google segítségével keres a SAS

A SAS bejelentette, hogy a Google-lal együtt kidolgozott egy új technológiát, amellyel a vállalatok a Google népszerű keresőmotorját használva adatokat, elemzéseket és kimutatásokat kérdezhetnek le az SAS üzleti intelligencia szoftveréből.

[HWSW] A SAS bejelentette, hogy a Google-lal együtt kidolgozott egy új technológiát, amellyel a vállalatok a Google népszerű keresőmotorját használva adatokat, elemzéseket és kimutatásokat kérdezhetnek le az SAS üzleti intelligencia szoftveréből.

A Google OneBox for Enterprise ugyanazt a technológiát használja, mint amellyel a Google.com a részvényárfolyamokról vagy az időjárásról tájékoztat, azonban a SAS Enterprise Intelligence Platformhoz illesztve kifejezetten a vállalat üzleti információinak lekérdezését teszi lehetővé. Ez a megoldás az első a SAS és a Google által tervezett számos közös technológiai kezdeményezés közül, amelyekkel a szervezetek még hatékonyabb információáramlást biztosíthatnak majd az egyes üzletágak között.

Ha például a SAS egy ügyfelének alkalmazottja az intranetes Google-keresőmotorba beírja a "2005 negyedik negyedév értékesítés" szavakat, akkor eredményként megkapja a témakörhöz tartozó legfrissebb adatokat, kimutatásokat, és elemzéseket, valamint hivatkozásokat más kapcsolódó találatokra, például az adott időszak tíz legkelendőbb termékére, legjobb kereskedőire vagy a tíz legtöbbet vásárló ügyfelére. A releváns információk gyors elérése segíti a vállalat hatékony döntéshozatalát és az üzleti stratégia megvalósítását.

A SAS az egyéni felhasználók igényeinek leginkább megfelelő kezelőfelületeket hozott létre, hogy szélesebb kör számára tegye elérhetővé a kielemzett adatokat, amelyeket a rendszer a vállalat biztonsági protokolljainak megfelelően szűr, vagyis a felhasználók csak a jogosultságaiknak megfelelő adatokhoz férhetnek hozzá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról