Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Csökkenő számú vezetékes vonalon egyre több ADSL-csatlakozás

Ady Krisztián, 2006. május 22. 12:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Nemzeti Hírközlési Hatóság legújabb jelentése szerint 2006 első két hónapjában tovább folytatódott Magyarországon a szélessávú internethozzáférések számának növekedése. Az xDSL (döntően ADSL) hozzáférések száma február végén közel 442 ezer volt, így 70 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az xDSL-vonalak száma januárban közel 15-, februárban közel 14 ezerrel nőtt.

[HWSW] A Nemzeti Hírközlési Hatóság legújabb jelentése szerint 2006 első két hónapjában tovább folytatódott Magyarországon a szélessávú internethozzáférések számának növekedése. Az xDSL (döntően ADSL) hozzáférések száma február végén közel 442 ezer volt, így 70 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az xDSL-vonalak száma januárban közel 15-, februárban közel 14 ezerrel nőtt.

A vezetékes vonalak száma 2005 végén 3,356 millió volt. A szolgáltatók önkéntes adatközlésén alapuló jelentés azonban már nem csak az öt egykori monopol szolgáltató, az Emitel, a Hungarotel, a Magyar Telekom, a Monortel és az Invitel adataira épül, hanem az adatközlők közé bekerültek a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel), illetve a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, EMKTV) is. Február végén 100 magyarországi lakosra 34,1 vonal jutott, a háztartások telefonellátottságának aránya februárban 68,13 százalékról 68,07 százalékra csökkent.

Az előfizetők a kezdeményezett hívások 12,03 százalékát közvetítőválasztáson keresztül bonyolították le, így összesen 93 millió percnyi hívás esetében vették igénybe ezt az egyre népszerűbb szolgáltatást. A közvetítőválasztást a vizsgált hónapban legalább egyszer igénybe vevők száma januárról, februárra 10 százalékkal, 856 ezerre nőtt. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama februárban az előző havi 251,5 percről 225 percre csökkent, míg a kezdeményezett hívások átlagos időtartama a januári 3,52 percről, 3,41 percre csökkent.