Szerző: Bodnár Ádám

2006. május 16. 14:35

Hazánkban nem várható az online vásárlás hirtelen népszerűsödése

Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, viszont ennél lényegesen több, 53 százalékuk keres információt a világhálón a vásárlásokat megelőzően -- derül ki a Fessel-GfK Piackutató Intézet adataiból. Sokan akkor is használják az internetet keresésre, ha végül nem is a világhálón rendelik meg a terméket.

[HWSW] Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, viszont ennél lényegesen több, 53 százalékuk keres információt a világhálón a vásárlásokat megelőzően -- derül ki a Fessel-GfK Piackutató Intézet adataiból. Sokan akkor is használják az internetet keresésre, ha végül nem is a világhálón rendelik meg a terméket.

Az információt keresők 79 százaléka keresőoldalakon kutat termékek után. Vásárlás előtti tájékozódáskor a felhasználók 62 százaléka közvetlenül ellátogat a termék vagy a gyártó honlapjára, 49 százalék pedig szakmai oldalakat, teszteleket hív segítségül a döntéshez. Az online információszerzés szempontjából a műszaki cikkek a legnépszerűbbek, de sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes alkatrészek után is.

A GFk szerint az online vásárlók aránya valószínűleg nem indul növekedésnek a közeljövőben sem, ugyanis a havi rendszerességgel internetezők mindössze egynegyede mutat hajlandóságot a netes vásárlásra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról