Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Konzorcium az átláthatóbb online zeneeladási adatokért

Ady Krisztián, 2006. május 05. 11:50
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com] A legnagyobb kiadók és tartalomszolgáltatók, többek között a Microsoft és az iTunes zeneboltot üzemeltető Apple Computer is részt vesz annak az új konzorciumnak a munkájában, melynek célja az online zeneértékesítésből származó eladási adatok és eredmények átláthatóbbá tétele.

[News.com] A legnagyobb kiadók és tartalomszolgáltatók, többek között a Microsoft és az iTunes zeneboltot üzemeltető Apple Computer is részt vesz annak az új konzorciumnak a munkájában, melynek célja az online zeneértékesítésből származó eladási adatok és eredmények átláthatóbbá tétele.

A Digital Data Exchange, azaz DDEX (ejtsd: dídex) konzorciumban a két szoftvermogul mellett az előadói jogokat védő ASCAP szervezet, a Sony BMG Music Entertainment, a Warner Music Group, a Universal Music Group és az EMI Music is képviselteti magát európai, és nagy-britanniai szervezetekkel egyetemben. A cégek és szövetségek azt szeretnék elérni, ha hatékonyabban lehetne információkhoz jutni az online megvásárolt, felhasználók által hallgatott zenékkel kapcsolatosan.

Jelenleg nincs egyetlen direktíva, szabvány sem, melynek megfelelően egységes, átlátható formában nyújtanának információkat az értékesítő cégek a tartalmak tulajdonosainak, ahány ház, annyi szokás, annyi formátum és annyi megoldás. A DDEX egy szabványos formátumot keres az adatok átadására, melynek része lehet egy metaadatokkal operáló rendszer is, melyeket az online zenéhez illesztenének. A munka még csak most kezdődik, optimális esetben év végéig tehet le a konzorcium előzetes eredményeket az asztalra.

Az Apple nemrég jelentette be, hogy megújította szerződéseit az EMI-jal, a Sony BMG-vel, a Universallal és a Warnerrel, melynek eredményeként továbbra is 99 centes áron lehet letölteni dalokat az iTunes online zeneboltból az Egyesült Államokban. Az Apple első számú embere, Steve Jobs korábban pénzéheseknek nevezte a kiadókat, akik az egységes árazás helyett diferenciált összegeket alkalmazó megoldást követeltek az Apple-től.