Szerző: Ady Krisztián

2006. május 4. 14:18

Behozhatja hátrányát a Blu-ray?

[News.com] Bár a piacelemző cégek már az idei évben is több százezer eladott következő generációs, HD-anyagok lejátszására képes HD DVD és Blu-ray lejátszó értékesítését prognosztizálják, a felhasználók körében végzett felmérések igen harmatos érdeklődést mutatnak. Az online DVD-ket értékesítő és online tékát üzemeltető Peerflix 1100 olyan ügyfelét kérdezte meg, hogy tervezik-e következő generációs lejátszó vásárlását idén, akik gyakran vásárolnak és kölcsönöznek DVD-lemezeket.

[News.com] Bár a piacelemző cégek már az idei évben is több százezer eladott következő generációs, HD-anyagok lejátszására képes HD DVD és Blu-ray lejátszó értékesítését prognosztizálják, a felhasználók körében végzett felmérések igen harmatos érdeklődést mutatnak. Az online DVD-ket értékesítő és online tékát üzemeltető Peerflix 1100 olyan ügyfelét kérdezte meg, hogy tervezik-e következő generációs lejátszó vásárlását idén, akik gyakran vásárolnak és kölcsönöznek DVD-lemezeket.

A válaszokból nehezen értelmezhető kép bontakozik ki: az addikt DVD-zők közül csupán minden ötödik tervezi, hogy idén Blu-ray vagy HD-DVD-lejátszót vásárol. Ez 20 százalék, mely sok is és kevés is: ennek megfelelően a DVD-zők kis hányadának csupán ötöde tervezi azt, hogy beruház HD-képes lejátszóba. Ez az érték meglepő lehet esetleg a kiadók számára is, akik úgy tekintenek a nemrég debütált HD DVD-re, illetve a hamarosan érkező Blu-ray-re, melyek felfrissítik a szép hasznot hozó DVD-piacot.

A Peerflix marketingért felelős alelnöke, Daniele Levy szerint még legalább egy évet kell várni arra, hogy a DVD-zők nagyobb része elkötelezze magát az új formátumok mellett, mely jó hír lehet a legalább negyedéves hátrányban lévő Blu-ray formátum, illetve az arra építkező Sony számára. Bár a Toshiba HD DVD-lejátszói hamarabb debütáltak, így elemzések szerint a cégnek nagyobb esélye van óriási szeletet harapni az új tortából, a Blu-ray az érdeklődés kezdeti hiánya miatt akár könnyedén be is hozhatja lemaradását.

A Peerflix felmérésében olyan felhasználók vettek részt, akik legalább öt DVD-t vásárolnak egy hónapban, illetve legalább hét DVD-t béreltek a cégtől. A válaszadók többsége 25-44 év közötti férfi volt, akik bár házasok, gyermekkel nem rendelkeznek. A válaszadók jellemzően legalább 50 darab saját DVD-lemezzel rendelkeztek és egyharmaduk kölcsönzött is DVD-t az online cégtől. A válaszokból kiderült, hogy hat százalékuk "nagy valószínűséggel", 13 százalékuk pedig "valószínűleg" vásárol nagyfelbontású tartalmak lejátszására alkalmas lejátszót 2006-ban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról