Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 26. 09:44

Ismét nőtt az Amazon bevétele, de tovább csökkent a nyereség

Emelkedő bevételről de zuhanó profitról számolt be a legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalat, az amerikai Amazon. Az első negyedévben az Amazon 2,28 milliárd dolláros bevétel mellett mindössze 51 millió dollár profitot ért el, szemben az egy évvel korábbi 1,9 milliárdos forgalommal és 78 milliós eredménnyel. A mutatók nagyjából megfeleltek az elemzői várakozásoknak.

Emelkedő bevételről de zuhanó profitról számolt be a legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalat, az amerikai Amazon. Az első negyedévben az Amazon 2,28 milliárd dolláros bevétel mellett mindössze 51 millió dollár profitot ért el, szemben az egy évvel korábbi 1,9 milliárdos forgalommal és 78 milliós eredménnyel. A mutatók nagyjából megfeleltek az elemzői várakozásoknak.

Tom Szkutak pénzügyi igazgató elmondta, a bevétel növekedése nagyrészt az Amazon Prime program sikerének köszönhető. Az Amazon Prime lényege, hogy évi 79 dolláros "előfizetési díjért" a vállalat ingyenes kiszállítást kínál ügyfeleinek, ettől várja a megrendelések fellendülését. Noha az Amazon Prime egyértelműen növeli a bevételt, a költségeket is duzzasztja, hiszen a sokat rendelő vevőknél a szállítást egy idő után az Amazon állja.

Az Amazon az elmúlt években látványos kedvezmény-programokkal igyekezett magához csábítani a vevőket annak érdekében, hogy fenn tudjon maradni az egyre élesebb internetes kiskereskedelmi versenyben. Ennek érdekében a cég rendkívül sokat költött kiegészítő, vevőcsalogató szolgáltatásokra, a profitja pedig elolvadt. Egyes elemzők azonban úgy vélik, a vállalat mára elérte a költségek maximumát, innentől kezdve az út csak lefelé, azaz a nagyobb nyereség felé vezethet.

A jelenleg is tartó második negyedévre az Amazon 2,03 és 2,18 milliárd dollár közötti bevételt vár, ami éves szinten 16-24 százalékos növekedésnek felel meg. A teljes pénzügyi évre 9,95 milliárd és 10,5 milliárd dollár közötti forgalmat prognosztizálnak a vezetők, a Wall Street elemzői átlagosan 10,1 milliárdot jeleznek előre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról