Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 27. 15:43

Az iparnak, a hatóságoknak és a felhasználóknak össze kell fognia a nagyobb internetes biztonságért

Az interneten naponta mintegy 60 milliárd e-mail utazik, amelyek jelentős része kéretlen reklám vagy egyszerű csalási kísérlet -- mondta el egy berlini konferencián Kai-Uwe Ricke, a Deutsche Telekom elnök-vezérigazgatója, aki szerint az internetes bűnözők egyre kifinomultabb módszereket használnak és az ellenük való harcban az ipari és kormányzati szereplők, valamint a felhasználók együttes fellépésére van szükség.

[HWSW] Az interneten naponta mintegy 60 milliárd e-mail utazik, amelyek jelentős része kéretlen reklám vagy egyszerű csalási kísérlet -- mondta el egy berlini konferencián Kai-Uwe Ricke, a Deutsche Telekom elnök-vezérigazgatója, aki szerint az internetes bűnözők egyre kifinomultabb módszereket használnak és az ellenük való harcban az ipari és kormányzati szereplők, valamint a felhasználók együttes fellépésére van szükség.

Wolfgang Schaüble belügyminiszter felhívta a figyelmet a phishing támadások szaporodására, 2005-ben háromszorosára nőtt az adathalászok aktivitása, ráadásul egy becslés szerint a támadások 5 százaléka sikeres. A német bűnüldöző szervek a hónap elején egy jelentős német-littván phishing-hálózaton ütöttek rajta, akik trójai programok segítségével jutottak az áldozatok személyes és banki adataihoz. Schaüble elmondta, sok német felhasználó semmilyen módszerrel nem védekezik az internetes támadások ellen. "Négy német internetezőből egynek nincs vírusirtója és több mint fele nem használ tűzfalat" -- sorolta a szomorú adatokat a belügyminiszter.

A konferencián megjelent Steve Ballmer, a Microsoft elnök-vezérigazgatója szerint az Egyesült Államokban talán még rosszabb is a helyzet, de a felhasználók egyre többet tudnak az internetes bűnözésről és az ellene való védekezésről. Ballmer kiemelte a szoftverfejlesztők felelősségét, hogy a lehető legbiztonságosabb termékeket készítsenek. Ballmer egyetértett abban, hogy a biztonság növeléséhez szükség van az ipar, a hatóságok és a felhasználók összefogására.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról