Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 24. 13:40

On-demand HR-megoldással jelentkezik a PeopleSoft alapítója

Dave Duffield, az Oracle által tavaly bekebelezett PeopleSoft alapítója újra saját útját járja és várhatóan a jövő hónapban mutatja be új vállalatát, a Workdayt. A jelenleg ismert információk szerint a Workday első terméke egy on-demand humánerőforrás-gazdálkodási (HR-) alkalmazás lesz, amelyet később más vállalati szoftverek, többek között pénzügyi és ellátásilánc-menedzsment megoldások követnek majd.

[HWSW] Dave Duffield, az Oracle által tavaly bekebelezett PeopleSoft alapítója újra saját útját járja és várhatóan a jövő hónapban mutatja be új vállalatát, a Workdayt. A jelenleg ismert információk szerint a Workday első terméke egy on-demand humánerőforrás-gazdálkodási (HR-) alkalmazás lesz, amelyet később más vállalati szoftverek, többek között pénzügyi és ellátásilánc-menedzsment megoldások követnek majd.

A Workday terveit ismerők szerint az előfizetéses konstrukcióban igénybe vehető, nyílt interfészeket -- vagy akár nyílt forrást is -- alkalmazó HR-alkalmazása teljesen újszerű megközelítésen alapul, ennek ellenére képes lesz a régebbi vállalati alkalmazásokkal is együttműködni és azokkal adatokat cserélni. A legfontosabb újdonságok között olyan elemek találhatók, mint a kinevezések és utódlások kezelése, valamint a nemzetközi vállalatokhoz szabott környezet, amelyek ugyan a hagyományos HR-szoftverekben rendszerint megtalálhatók, azonban az on-demand megoldásokban ritkák.

Az on-demand vagy "hosted" vállalati alkalmazások egyre inkább terjednek, ugyanis ezek használatához nincs szükség nagy infrastruktúrális beruházásra és licencek vásárlására, az előfizetéses konstrukció jobban megfelel a kisebb vállalatok igényeinek. Nemrégiben éppen a "hagyományos", licenc-alapú modellt preferáló SAP lépett be az on-demand vállalati alkalmazások piacára egy ügyfélkapcsolati megoldással, amelyet az ígéretek szerint a későbbiekben további hasonló szoftverek követnek majd.

Piaci szakértők nagy várakozásokat fűznek a Workdayhez, amelyre a garanciát Dave Duffield piaci tapasztalatában, jól csengő nevében és bankszámlájában látják, amely segítségével jó ideig képes lehet finanszírozni a vállalkozást még akkor is, ha kezdetben a vártnál gyengébben teljesít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról