Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 5. 13:08

Hibás modemekkel gyűlik meg a baja a hazai ADSL-előfizetőknek

A Huawei modemek túlmelegedésével kapcsolatos tavaly nyári problémák után most ismét a végfelhasználókhoz telepített távközlési berendezések hibája borzolja a T-Com szolgáltatási területén élő ADSL-előfizetők kedélyeit.

[HWSW] A Huawei modemek túlmelegedésével kapcsolatos tavaly nyári problémák után most ismét a végfelhasználókhoz telepített távközlési berendezések hibája borzolja a T-Com szolgáltatási területén élő ADSL-előfizetők kedélyeit.

Askey RTA1310B

Lapunk úgy tudja, az Askey RTA1310B modemek gyakran igen hamar, a telepítést követő pár hónapon belül meghibásodnak, az egyik nagy internetszolgáltatóhoz naponta húsznál több panasz érkezik a gyenge minőségű készülékek miatt. A helyzetet fokozza, hogy a T-Com ugyan ötnapos határidővel vállalja a meghibásodott modemek cseréjét, azonban információink szerint a vállalat nem képes tartani ezt az ütemet, vannak felhasználók akik a hibás modem miatt több hete vannak ADSL nélkül. A T-Online saját fórumában is sokan panaszkodnak a meghibásodott Askey modemekre, illetve a lassú cserére.

Érdekes adalék, hogy az Askey RT1310B típusú modemről a tajvani gyártó honlapján semmilyen információ nem található, annak ellenére, hogy ez egy új típusnak tűnik, legalábbis az interneten itt-ott fellelhető specifikációk szerint már ADSL2+ kompatibilis, így elméletben akár másodpercenkénti 24 megabites letöltést is lehetővé tesz. A nyomozásban a Google sem segít, ugyanis a típusra keresve kizárólag magyar oldalakat talál a kereső, rendszerint különféle fórumokat, ahol a felhasználók átkodóznak a készülék megbízhatatlansága miatt.

"Nincs szó az Askey típusú ADSL-modemek tömeges meghibásodásáról. Az esetenként előforduló meghibásodásoknál az elmúlt hetekben készlethiány nehezítette a modemek cseréjét, mára azonban ez az akadály elhárult" -- tudatta lapunkkal a Magyar Telekom sajtóosztálya.

Pórffy András, az Externet ügyvezetője lapunkat ugyanakkor arról tájékoztatta, hogy az Askey modemekből az elmúlt 30 napban csak az Externet előfizetőinél több mint négyszáz darab hibásodott meg. "Ügyfeleink panaszkodnak, hogy a modemek helyszíni cseréjére vállalt ötnapos határidőt a szállító nem tartja be, van aki már több mint egy hónapja vár a cserére. Javasoltuk a T-Comnak, hogy a T-Pontokon biztosítsák a modemek azonnali cseréjét, választ azonban nem kaptunk."

Nem ez az első eset

Emlékezetes, hogy a Magyar Telekom tavaly a Synergon leánycégétől, a Fibextől vásárolta a Huawei gyártmányú ADSL-modemeket. A kínai vállalat termékeivel azonban a felhasználók nem voltak megelégedve, a beszámolók szerint a készülékek igen hamar túlmelegedtek, ilyenkor pedig lefagytak, reseteltek, bontották a kapcsolatot, nem lehetett velük tovább internetezni. Lapunk úgy tudja, a Magyar Telekom azzal, hogy D-Link helyett Huawei modemeket vásárolt és telepített, előfizetőnként ezer forintot takarított meg.

Egy tavaly novemberben bejelentett megállapodás szerint 2006. január 1-jétől ismét a D-Link szállítja a Magyar Telekom részére az ADSL modemeket, összesen 200 ezer darabot. 2004-ben a vállalat mintegy 120 ezer ADSL-modemet szállított az akkor még Matáv néven működő távközlési szolgáltatónak.

Véleménye van?

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról