Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 4. 11:30

Lendületesen nő az alkalmazás-gyorsítók piaca

Tavaly 36 százalékkal 1,2 milliárd dollárra nőtt az alkalmazás-gyorsítók piaca -- adta hírül tegnap a Gartner. Az alkalmazás-gyorsítók olyan, többnyire szoftverből és hardverből álló megoldások, amelyek a webes alkalmazások elérését, működését, rendelkezésre állását javítják, ehhez olyan technológiákat igénybe véve, mint a cache-elés, a tömörítés, a protokoll-optimalizálás, vagy éppen az XML-feldolgozás, a titkosítás és a hitelesítés hardveres gyorsítása. Az első cégek, amelyek a webalkalmazások gyorsításával kezdtek foglalkozni, a 90-es években jelentek meg a piacon, azóta sokukat már bekebelezte valamelyik hálózati eszközöket gyártó óriás, például a Juniper vagy a Cisco.

[HWSW] Tavaly 36 százalékkal 1,2 milliárd dollárra nőtt az alkalmazás-gyorsítók piaca -- adta hírül tegnap a Gartner. Az alkalmazás-gyorsítók olyan, többnyire szoftverből és hardverből álló megoldások, amelyek a webes alkalmazások elérését, működését, rendelkezésre állását javítják, ehhez olyan technológiákat igénybe véve, mint a cache-elés, a tömörítés, a protokoll-optimalizálás, vagy éppen az XML-feldolgozás, a titkosítás és a hitelesítés hardveres gyorsítása. Az első cégek, amelyek a webalkalmazások gyorsításával kezdtek foglalkozni, a 90-es években jelentek meg a piacon, azóta sokukat már bekebelezte valamelyik hálózati eszközöket gyártó óriás, például a Juniper vagy a Cisco.

Az alkalmazás-gyorsítók piaca két nagy részből áll: az alkalmazások alatti rétegben működő, például XML-gyorsítást lehetővé tevő ún. "application delivery controllerek" 727 millió dolláros forgalmat bonyolítottak, míg a hálózati forgalmat optimalizáló "WAN optimization controllerek" 515 millió dollár értékben keltek el. Az első szegmensben az F5 Networks volt a legnagyobb gyártó, megelőzve a Cisco Systemset. A második szegmensben a Packeteer volt a vezető szállító, mögötte a Stratacache, a Netcache és a Juniper következtek. A Gartner szerint az alkalmazás-gyorsítók piaca az idén eléri az 1,75 milliárd dollárt, ez főképp a szolgáltatásorientált architektúrák terjedésének köszönhető.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról