Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 31. 13:38

A Vodafone reklámja is megtévesztő volt

Pár nappal azután, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forintos bírságot szabott ki a TELE2-re annak megtévesztő reklámfilmjei miatt, a szervezet a Vodafone-t is megbüntette. A Versenyhivatal Versenytanácsa a tegnap megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Vodafone tavaly júliusban és augusztusban sugárzott egyes reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 2 millió forint büntetést szabtak ki rá.

[HWSW] Pár nappal azután, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forintos bírságot szabott ki a TELE2-re annak megtévesztő reklámfilmjei miatt, a szervezet a Vodafone-t is megbüntette. A Versenyhivatal Versenytanácsa a tegnap megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Vodafone tavaly júliusban és augusztusban sugárzott egyes reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 2 millió forint büntetést szabtak ki rá.

A kifogásolt spotok a Vodafone roaming-szolgáltatását igyekeztek népszerűsíteni. A rádióreklám szerint "Csak a Vodafone-osok beszélhetnek külföldön is itthoni tarifájukkal. Regisztrálj a Vodafone Passport szolgáltatásra a 1270-es számon. Részletek a boltokban." A GVH szerint a Vodafone azt a hamis látszatot keltette, hogy a Passport szolgáltatásnak nincs egyéb ellenértéke, mint az itthoni díjszabásnak megfelelő fizetés, a felhasználókat azonabn a hívásonként fizetendő kapcsolási díj is terhelte.

A Vodafone egyik óriásplakátján közölt tájékoztatás azért minősült a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának, mert a díjazásra is vonatkozó közlését nehezen észlelhetően helyezte el. A közlés ezen módja azért is róható a Vodafone terhére, mert számos más óriásplakáton a díjfeltételeket feltűnően közölte, ily módon eleget téve a versenyjog által támasztott elvárásoknak.

A 2 millió forintos bírság kiszabásánál súlyosbító körülményként értékelték, hogy a Vodafone ellen több alkalommal került sor elmarasztalásra hasonló jellegű versenyjogsértő magatartás miatt -- áll a GVH által kiadott közleményben. Enyhítő körülményként értékelték viszont, hogy a kifogásolt magatartás kevésbé rontotta a reklámkapány versenyjogszerűségét, illetve a szolgáltató a piacon olyan díjszámítással jelent meg, amely átláthatóbb és elsősorban a hívott fél számára olcsóbb a korábbiaknál.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról