Szerző: Ady Krisztián

2006. március 30. 14:08:39

Megbírságolta reklámjai miatt a Gazdasági Versenyhivatal a TELE2-t

A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forintos bírságot szabott ki a TELE2-re, mert a hivatal döntése szerint a cég egyes reklámjai megtévesztésre alkalmasak voltak. A TELE2 tudomásul vette a GVH döntését, azonban fellebbezéssel kíván élni a kiszabott bírság ellen, mert sem mértékét, sem alapjait nem tartja jogosnak. Sajnálatosnak tartja a cég, hogy a Versenyhivatal elmarasztalta az ingyenes hétvégék egyes hirdetéseit is, pedig a Tele2 semmilyen ellenszolgáltatást, sem elkötelezettséget nem kért e napokon a vezetékes hívásokért, ráadásul még a regisztráció is ingyenes volt.

[HWSW] A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forintos bírságot szabott ki a TELE2-re, mert a hivatal döntése szerint a cég egyes reklámjai megtévesztésre alkalmasak voltak. A TELE2 tudomásul vette a GVH döntését, azonban fellebbezéssel kíván élni a kiszabott bírság ellen, mert sem mértékét, sem alapjait nem tartja jogosnak. Sajnálatosnak tartja a cég, hogy a Versenyhivatal elmarasztalta az ingyenes hétvégék egyes hirdetéseit is, pedig a Tele2 semmilyen ellenszolgáltatást, sem elkötelezettséget nem kért e napokon a vezetékes hívásokért, ráadásul még a regisztráció is ingyenes volt.

A Tele2 és a T-Com tavaly nyáron kezdtett agresszív reklámkapányba egymás ellen, a huzavonát tulajdonképpen a T-Com kezdte Favorit díjcsomaghoz kapcsolódó reklámjával. A szóban forgó reklámfilmben egy TELE2 feliratú mappát tartó ügynök egy ügyféllel folytatott rövid párbeszédet a T-Com és a TELE2 díjairól. A TELE2 kifogást nyújtott be a GVH-hoz a reklámmal kapcsolatban. Egyéni beadványok is érkeztek a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottságához és az Önszabályozó Reklámtestülethez, ezeket azonban elutasították.

2005 decemberében végül a Gazdasági Versenyhivatal 150 milliós bírsággal sújtotta a T-Com-ot, mivel vizsgálata szerint a reklámok több vonatkozásban beleütköznek a versenytörvény rendelkezéseibe. A reklámkampány egyik legmarkánsabb üzenete az volt, hogy a Favorit díjcsomagok ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak, azonban ehhez a lehetőséghez a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül jut. A reklámok másik üzenete az volt, hogy a Favorit díjcsomagok napi 18 óra ingyen beszélgetést tartalmaznak, ez viszont csupán a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig érvényes.

A Versenytanács megállapította továbbá, hogy a Magyar Telekom Rt. nem a versenyjogi követelményeknek megfelelően hasonlította össze a Favorit díjcsomagokat más telefonszolgáltatók szolgáltatásaival. A Magyar Telecom bíróságon támadta meg a döntést, a TELE2-höz hasonlóan a díjcsomag előnyeit fényezve sajtóközelményében, miközben a versenyhivatal a reklámok miatt, nem a díjcsomag miatt szabott ki bírságot a vállalatra.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 23. 12:36

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.