Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 29. 09:54

Növelte keresőpiaci fölényét a Google

A Google növelte előnyét a webkeresők piacán -- derül ki a ComScore legfrissebb jelentéséből. Az amerikai keresőpiacon a Google részesedése már 42,3 százalék, szemben a tavaly februárban mért 36,3 százalékkal. A Yahoo részesedése eközben 31,1 százalékról 27,6 százalékra csökkent, a Microsoft MSN-é pedig 16,3 százalékról 13,5 százalékra apadt. Az AOL piaci befolyása 8,9 százalékról 8 százalékra esett vissza, a nemrégiben megújult Ask.com pedig 5,3 százalékról 6 százalékra növelte részesedését.

[HWSW] A Google növelte előnyét a webkeresők piacán -- derül ki a ComScore legfrissebb jelentéséből. Az amerikai keresőpiacon a Google részesedése már 42,3 százalék, szemben a tavaly februárban mért 36,3 százalékkal. A Yahoo részesedése eközben 31,1 százalékról 27,6 százalékra csökkent, a Microsoft MSN-é pedig 16,3 százalékról 13,5 százalékra apadt. Az AOL piaci befolyása 8,9 százalékról 8 százalékra esett vissza, a nemrégiben megújult Ask.com pedig 5,3 százalékról 6 százalékra növelte részesedését.

Az elemzőket nem lepte meg a Google további térnyerése. Jordan Rohan, az RBC Capital Markets szakértője szerint semmi se állíthatja meg a Google-t abban, hogy elérje a 70 százalékos piaci részesedést, a kérdés csak az hogy ez mikor következik be. Lauren Fine a Merril Lynch részéről úgy véli, a Google erőteljes fókuszálása a keresésre jelentős versenyelőny a többiekkel szemben. Bár a Yahoo és a Microsoft is nemrég újította eg keresőjét, ennek egyelőre nem sok hatásár érezni a piacon -- állapította meg Fine.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról