Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 23. 10:40:30

Kiszáll az adware-bizniszből a Claria, korábbi nevén Gator

[News.com/HWSW] Kivonul az adware-piacról és vevőt keres erre az üzletágára a Claria. A cég a későbbiekben a keresésekből kíván élni. A Gator néven elhíresült vállalat kliensprogramja számos ingyenes alkalmazás mellé csomagolva megtalálható, a szoftver naplózza a felhasználó által meglátogatott weboldalakat és az elvégzett kereséseket, majd ezen információk birtokában felugró reklámablakokat jelenít meg.

[News.com/HWSW] Kivonul az adware-piacról és vevőt keres erre az üzletágára a Claria. A cég a későbbiekben a keresésekből kíván élni. A Gator néven elhíresült vállalat kliensprogramja számos ingyenes alkalmazás mellé csomagolva megtalálható, a szoftver naplózza a felhasználó által meglátogatott weboldalakat és az elvégzett kereséseket, majd ezen információk birtokában felugró reklámablakokat jelenít meg.

A Claria a közeljövőben kívánja elindítani PersonalWeb szolgáltatásának bétatesztjét. A PersonalWeb lényege, hogy a hirdetések nem felugró ablakban jelennek meg, hanem Clariával szerződő weboldalakon, amelyekkel a vállalat természetesen megosztja a hirdetési bevételeket. A Claria terve az, hogy a tartalomszolgáltatók oldalain 100 millió dollár értékben vásárol hirdetési felületeket, azután ezeket -- immár személyre szabva, jóval magasabb áron -- továbbértékesíti partnerei számára.

A PersonalWeb továbbra is ingyenesen terjedő programok mellékleteként települne fel a felhasználók számítógépére és figyelné a szokásait. Mivel a Claria ezáltal minden felhasználójának érdeklődési körét ismeri majd, megfelelő hirdetést tud számukra küldeni, például ha valaki gyakran böngész autós weboldalakat, az valószínűleg potenciális autóvásárló, ezért a partneroldalakon autógyártók vagy kereskedők hirdetéseit láthatja majd. A vállalat szerint azzel a hirdetők és a felhasználók is jól járnak, mivel a hirdető azokat érheti el, akik a legnagyobb eséllyel ügyfelei lehetnek, a felhasználók pedig az általa érdekednek vélt témákról kapnak ajánlatokat.

A Claria közölte, hogy a Deutsche Bank Securitiest bízta meg az adware-részlegének értékesítésének lebonyolításával és máris tárgyalásokat kezdett több érdeklődővel. A cég határozottan leszögezte, hogy csak olyan vásárló jöhet szóba, amely tiszteletben tartja az online személyiségi jogokat.

Az október 25-26-án rendezett eseményen közel ötven nemzetközi előadó is színpadra áll, 16 országból - a leggyorsabb jegyvásárlók pedig ESP32-alapú hacking badge-et is kapnak!

a címlapról