Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 13. 11:36

A Micron kezében a memóriakártyáiról ismert Lexar

Az egyik vezető memóriagyártó, a Micron Technology egy 866 millió dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolta a Lexar Mediát, amely memóriakártyákat, pendrive-okat, kártyaolvasókat és más fogyasztói termékeket gyárt. Az akvizíció révén a Micron teljes vertikumot hoz létre a NAND-alapú flash memóriákra alapozva, beleértve a chipgyártást, az eszközök tervezését és gyártását, valamint azok értékesítését a fogyasztók és vállalatok számára.

[HWSW] Az egyik vezető memóriagyártó, a Micron Technology egy 866 millió dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolta a Lexar Mediát, amely memóriakártyákat, pendrive-okat, kártyaolvasókat és más fogyasztói termékeket gyárt. Az akvizíció révén a Micron teljes vertikumot hoz létre a NAND-alapú flash memóriákra alapozva, beleértve a chipgyártást, az eszközök tervezését és gyártását, valamint azok értékesítését a fogyasztók és vállalatok számára.

A vállalat célja, hogy egyre inkább függetlenítse magát a volatilis DRAM-piactól, amelyen az erőteljes verseny miatt óriási az árnyomás. A Micron éppen ezért kezdett flash memóriachipek gyártásába és nemrégiben az Intellel közösen egy vegyesvállalatot is létrehozott NAND chipek gyártására. A két cég összesen 5,2 milliárd dollárt fektet az IM Flash Technologies nevű vállalatba. Az IM Flash egyik első ügyfele az Apple, amely népszerű iPod lejátszóihoz rendelt memóriachipeket.

A NAND típusú memóriák leginkább a digitális kamerák és MP3-lejátszók terjedésével váltak rendkívül népszerűvé, de az okostelefonokba is ilyet építenek a felhasználói programok, adatok, zenék, képek tárolására. A NAND chipek elsősorban írási sebességben jeleskednek, és azonos kapacitás esetén lényegesen olcsóbbak a NOR memóriáknál. A NOR memóriachipekkel nagy olvasási sebesség érhető el, ezek a chipek elsősorban mobiltelefonokban terjedtek el. Az Intel jelenleg a NOR-típusú flash memóriák legnagyobb gyártója, míg a NAND-piacot a Samsung vezeti toronymagasan.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról