Szerző: Bizó Dániel

2006. március 9. 16:02

Immár 150 ezren vesznek részt a Vatera online árverésein

Magyarország vezető online aukciós piactere, a Vatera március elején elérte a 150 000 regisztrált felhasználószámot, amivel újabb mérföldkövet ért el a hazai online kereskedelemben. A vatera.hu oldalon bárki aukcióra bocsáthatja eladásra szánt termékét, hogy a lehető legkedvezőbb árat érje el.

Magyarország vezető online aukciós piactere, a Vatera március elején elérte a 150 000 regisztrált felhasználószámot, amivel újabb mérföldkövet ért el a hazai online kereskedelemben. A vatera.hu oldalon bárki aukcióra bocsáthatja eladásra szánt termékét, hogy a lehető legkedvezőbb árat érje el.

Jelenleg az oldalon több, mint 200 000 különböző aukcióra lehet licitálni, és naponta átlagosan 27 000 különféle termék kerül feltöltésre. A hagyományosan népszerű kategóriák mellett, mint az antik tárgyak, régiségek, műszaki cikkek, az egyik legdinamikusabban növekvő kategória az utazás, szórakozás, szabadidő, ahol a szezon közeledtével megnőtt a felkínált utazások száma -- írja a Vatera közleményében.

A piaci előrejelzéseket túlszárnyalva a Vaterán átmenő forgalom duplájára nőtt 2005-ben, és meghaladta a 2,6 milliárd forintot. Mára a webaudit alapján az oldal lapletöltéseinek napi száma meghalajdja az 1,4 milliót, ezzel a 15. helyen áll a hazai auditált website-ok között, az elektronikus kereskedelmen belül pedig legelső. Az egyetlen számottevő hazai rivális a TeszVesz, mely a Vatera képviselőinek korábbi becslése alapján a hazai aukciós forgalom 10-20 százalékát csíphette el tavaly.

Az online aukció méltán egyre népszerűbb itthon és világszerte egyaránt, mint a legkifinomultabb árképzési mechanizmusról lévén szó. A Föld legnagyobb aukciós portálhálózata az eBay, több mint 8000 alkalmazottal, és 4,5 milliárdos tavalyi forgalommal. A jelenleg közel 54 milliárd dolláros piaci kapitalizációjú vállalat oldalain árvereztek már 4,9 millió dollárért sugárhajtású repülőgépet, de második világháborús tengeralattjárót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról