Szerző: Bizó Dániel

2006. március 8. 12:16

A hibásnak vélt elektronikai termékek fele tökéletesen működik

[Reuters] A bonyolultság öl: az áruházakba hibára hivatkozva visszajuttatott termékek fele teljesen hibátlanul működik, mindössze a vevők nem tudtak rájönni, hogyan használják azokat, közölte egy hétfői holland kutatás. A panaszok többségét a rosszul átgondolt tervezés váltja ki, melyeket aztán a gyártó vállalatok jellemzően elutasítanak.

[Reuters] A bonyolultság öl: az áruházakba hibára hivatkozva visszajuttatott termékek fele teljesen hibátlanul működik, mindössze a vevők nem tudtak rájönni, hogyan használják azokat, közölte egy hétfői holland kutatás. A panaszok többségét a rosszul átgondolt tervezés váltja ki, melyeket aztán a gyártó vállalatok jellemzően elutasítanak.

A jelenségre Elke den Ouden doktori disszertációja hívja fel a figyelmet, melyet az Eindhoveni Műszaki Egyetemen fog megvédeni. Den Ouden úgy találta, hogy miközben az elektronikai kütyük elárasztották a világot mindennapi életünk összes területén, addig az emberek nagy részének továbbra is nehézséget okoz ezek beüzemelése, és használatuk.

A kutatás azt találta, hogy egy ember átlagosan 20 perc után adja fel a próbálkozást. Den Ouden termékfejlesztő mérnököket hívott egy-egy megfigyelés helyszínére, akik ledöbbentek azon a káoszon, amelyet okoztak termékeikkel. Hogy a kutatásnak még inkább súlyt adjon, den Ouden az elektronikagyártó óriás Philips néhány vezetőjét is megkérte, vigyenek haza hétvégére néhány általuk gyártott terméket, és használják. Az eredmény nem maradt el: többen frusztráltan adták vissza azokat, mivel nem boldogultak el velük.

A kutatás arra is rámutatott, hogy ezek a felhasználó-ellenes hibák sokszor már a legelején, a termék mibenlétének meghatározásában bekerülnek a tervezési folyamatba, anélkül, hogy erről a fejlesztőknek fogalmuk lenne.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról