Szerző: Ady Krisztián

2006. március 06. 09:47:38

Idén megduplázódhat az eladott okostelefonok száma

[Xbit labs] Az ABI Research piackutató vállalat elemzése szerint 2006 igazán nyerő év lehet az okostelefonokat gyártó vállalatok számára, mivel a cég becslése szerint idén akár kétszer annyi okostelefon is gazdára találhat, mint 2005-ben. Az okostelefonok részesedése 123 millió darabbal akár a 15 százalékot is elérheti a mobiltelefon-piacból.

[Xbit labs] Az ABI Research piackutató vállalat elemzése szerint 2006 igazán nyerő év lehet az okostelefonokat gyártó vállalatok számára, mivel a cég becslése szerint idén akár kétszer annyi okostelefon is gazdára találhat, mint 2005-ben. Az okostelefonok részesedése 123 millió darabbal akár a 15 százalékot is elérheti a mobiltelefon-piacból.

Az ABI Research tanulmánya szerint az okostelefonok iránti igény növekedése a gyors mobil adatátvitelt biztosító harmadik generációs hálózatok és Wi-Fi hálózatok rohamos terjedésének, az egyre csökkenő végfelhasználói árnak, a fejlettebb funkicóknak, és az egyre hosszabb akkumulátoros üzemidőnek köszönhető. Ezek egyre vonzóbbá teszik ezeket a készülékeket a vásárlók számára.

A több eladott készülék olcsóbb gyártást jelent, ami még kedvezőbb árban jelentkezik, többek között az áresésnek köszönhető az is, hogy már 2005-ben is jelentősen nőtt a kínálat, 39 százalékkal több készüléktípus közül választhattak a vásárlók, mint 2004-ben. A folyamatosan okosodó mobiltelefonok közül egyre több tartalmaz már WLAN-vezérlőt is, a becslések szerint 2010-re már a kínálat negyede kínálni fogja ezt a vezeték nélküli csatlakozást.

A tanulmány szerint az okostelefonokon futó operációs rendszerek listáját a Symbian vezeti majd a jövőben is, de a Windows Mobile mellett befutó lehet a Linux is, ami mögött nem kisebb cégek állnak, mint többek között a Motorola, a Samsung, az NEC és a Panasonic.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 17:26

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.