Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 27. 14:45

Menetel a T-Online

Az internet menetben van -- mondta a T-Online mai sajtótájékoztatóján Simó György vezérigazgató, amikor ismertette vállalata 2005-ös eredményeit. Hazánk legnagyobb internetszolgáltatója tavaly is nyereséges évet zárt, adózás előtti eredménye a tavalyi 655 millió után megközelítette a 2 milliárd forintot, miközben a bevételek 2004-hez képest 37 százalékkal 27,3 milliárd forintra nőttek.

[HWSW] "Az internet menetben van" -- mondta a T-Online mai sajtótájékoztatóján Simó György vezérigazgató, amikor ismertette vállalata 2005-ös eredményeit. Hazánk legnagyobb internetszolgáltatója tavaly is nyereséges évet zárt, adózás előtti eredménye a tavalyi 655 millió után megközelítette a 2 milliárd forintot, miközben a bevételek 2004-hez képest 37 százalékkal 27,3 milliárd forintra nőttek.

A növekvő forgalom motorja a szélessávú internet, azon belül is elsősorban az ADSL terjedése volt, amelyből közel kétszer több bevétele származott a vállalatnak, mint 2004-ben. 2005-ben a T-Online 60 százalékkal 190 ezerre növelte ADSL-előfizetőinek létszámát, Simó György a sajtótájékoztatón pedig már a 200 ezredik ügyfelet is köszönthette. Tavaly a T-Online internet-előfizetőinek száma 24 százalékos növekedés mellett elérte a 329 ezret, piaci részesedése mind a szélessávú internet-elérések, mind a betárcsázós elérések terén 42 százalék volt.

A legnagyobb növekedést a hirdetési bevételek terén érte el a vállalat, a T-Online által üzemeltetett [origo] az online hirdetési piacot meghaladó mértékben növelte a forgalmát. Az [origo] látogatottsága ma már megközelíti a napi 900 ezer főt, de Simó várakozásai szerint az év során el fogja érni az egymilliós álomhatárt is. Az erdedménybeszámolóból kiderült, hogy a T-Online Adatpark is növelte bevételét.

A vállalat az elmúlt években számos úttörő szórakoztató szolgáltatást indított, például zeneáruházat és internetes videotékát, az idei évben pedig szélessávú interneten alapuló tévészolgáltatással, valamint video-on-demand szolgáltatással jelentkezne. A T-Online IPTV belső műszaki tesztjei jelenleg is zajlanak, Simó ígérete szerint az első félévben megkezdődnek a kereskedelmi tesztek, a második félévben pedig sor kerül a piaci bevezetésre is.

Magyarországon a háztartások 19 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, 13 százalékuk pedig szélessávon kapcsolódik a hálóra. Simó elmondása szerint továbbra is nagy a szakadék az egyes demográfiai rétegek internethasználati szokásai között, ma jellemzően a városi, gyerekes családok internetelőfizetők, ahol a fő kereső diplomás. A T-Online vezetője szerint a legnagyobb kihívást az idősebb, nyugdíjas korosztály "behálózása" jelenti. Ez a piac még hatalmas lehetőségeket tartogat, hiszen hazánkban mintegy 1 millió olyan háztatás létezik, ahol kizárólag 60 év felettiek élnek.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról