Szerző: Ady Krisztián

2006. február 22. 14:05

Rekordmennyiségű merevlemezt adtak el az utolsó negyedévben

[Clubic.com] Az iSuppli legújabb felmérése szerint rekordmennyiségű merevlemezt adtak el 2005 negyedik negyedévében. A piackutató cég szerint az eladások 8,3 százalékkal haladják meg az előző negyedév, és 20,9 százalékkal a 2004-es év negyedik negyedévet jellemző adatokat. Amennyiben a növekedés hasonló ütemű lesz 2006 első negyedévében is, valódi mérföldkőhöz érhet a piac, már több mint 100 millió merevlemez találhat gazdára három hónap alatt.

[Clubic.com] Az iSuppli legújabb felmérése szerint rekordmennyiségű merevlemezt adtak el 2005 negyedik negyedévében. A piackutató cég szerint az eladások 8,3 százalékkal haladják meg az előző negyedév, és 20,9 százalékkal a 2004-es év negyedik negyedévet jellemző adatokat. Amennyiben a növekedés hasonló ütemű lesz 2006 első negyedévében is, valódi mérföldkőhöz érhet a piac, már több mint 100 millió merevlemez találhat gazdára három hónap alatt.

A merevlemezek eladásait nem kifejezetten az asztali számítógépek, hanem az egyre olcsóbb és népszerűbb, beépített merevlemezzel rendelkező szórakoztatóelektronikai eszközök, például DVD-írók és -lejátszók, valamint a hordozható audio- és videolejátszók stimulálják. Sőt, az utóbbi időban olyan mobiltelefonok is megjelentek már, melyekben miniatűr merevlemezek tárolják az adatokat. Az eladások növekedését okozzák a noteszgépek, hordozható számítógépek növekvő népszerűsége is.

A kimagasló eladási eredmények ellenére a merevlemezgyártó cégek veszteségekről számolnak be, ennek prózai oka a hatalmas árverseny és az ebből fakadó minimális haszonrés. A tárolókapacitás folyamatos növekedése kellően megmozgatta a tárolórendszerek piacát is, mely hasonlóan kedvező növekedést realizálhatott 2005 folyamán.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról